Inlägg från: enlitensak |Visa alla inlägg
  • enlitensak

Nyligen diagnostiserad

jag är 19 och fick i dag veta att jag har pco :(

• enlitensak
    ckariin skrev 2009-12-14 00:11:45 följande:
    jag är också ung, är bara 22. och ja, lite hopplöst känns det. men jag har ju inte fått någon hjälp än (ätit pregro kurer o sådär) vi ville försöka att prova att få igång mig genom viktminskning o så först.
    Okey, hoppas det går bra för er :) Jag är inte överviktig på något sätt så för min del skulle inte det heller hjälpa .
  • enlitensak
    ckariin skrev 2009-12-15 19:47:14 följande:
    jag tycker ändå det med vikt o pco är lite märkligt. finns ju många som är överviktiga som ändå kan bli gravida. så förstår inte varför riktigt alla läkare tjatar så om vikten.
    det kan jag hålla med om, jag såg på generation fett förut. Och där fans det en kvinna som inte ens kunde gå för hon var så fet, men HON hade ett barn på typ 2-3 år. Konstigt...
  • enlitensak
    J L86 skrev 2009-12-30 18:21:28 följande:
    Hejsan. här har ni en till tjej med pco.Jag är 24år. Fick beskedet i november detta året. Har nu haft ihållande blödningar i en månad. Va i dag på akuten och fick primolut nor, för att blödningen ska upphöra... Hoppas sedan man kan få en ganska normal mens. Men det tro jag inte faktist... Jag lider av kraftig övervikt och det ställer till mycket bekymmer. Känner mig väldigt rädd och osäker som ni andra. Jag vill jätte gärna ha barn snart (men går ju absolut inte när man inte har ägglossning.Och läkarna vill jag ska gå ner i vikt innan jag försöker mig på en graviditet) Det känns jobbigt att bära på allt detta i unga år och när man vill bli gravid. men vi får kämpa på! (Ursäkta eventuella stavfel, jag har dyslexi)
    hoppas allt går bra för dig, du är inte ensam i allafall. kram
Svar på tråden Nyligen diagnostiserad