• sassus

Hur mycket är lagom att lägga på 30-årspresent?

Jag är bjuden på 30-årsfest och är lite tveksam till hur mycket jag ska köpa present för. Vi umgås inte så mycket, har inte gjort innan iaf. Jag tycker dock jättemycket om henne, hon är en väldigt härlig person som verkligen bryr sig om andra människor. Vill ju inte va snål, men inte heller skrämma henne genom att ge för mycket Jag hade tänkt 400 kr först, sen sa min mamma 100 kr. Vilket jag tycker kategoriserar henne som en snål person

• Svar på tråden Hur mycket är lagom att lägga på 30-årspresent?
  • Lithe

Om det är något du vet att hon verkligen vill ha så kanske du kan lägga ihop pengar med någon annan? Jag personligen hade nog kunnat lägga runt 300:-.
    (Bara en liten blomstergrupp kostar ju en halv förmögenhet)

• snart 4

tycker inte det spelar någon roll hur mycket pengar som liger bakom presenten, utan man kan bli gladare för en biligare present än en dyr...

• sassus

Känner tyvärr ingen annan som ska på festen, annars är det ju en bra idé att gå ihop med någon. Saken är den att hon är matintresserad, men jag har ingen aning om vad hon har eller inte har så jag hade tänkt att ge presentkort på en nyöppnad restaurang i staden hon bor. Och då har summan betydelse på ett annat sätt...

• gamlingen

Ge inte ett presentkort. Det blir så tydligt med pengarna.
    Varför inte en kokbok? Den går att byta om hon redan har just den.

• SuzR

jag hade nog lagt mellan 3 och 400 spänn. 100 är för lite tycker jag, vad får man för det???

• SuzR

eller ge henne ett presentkort där det står att du bjuder ut henne på lunch eller nåt på den nyöppnade rest. så kan ni gå ihop?

• snart 4
    SuzR skrev 2009-11-26 14:23:37 följande:
    eller ge henne ett presentkort där det står att du bjuder ut henne på lunch eller nåt på den nyöppnade rest. så kan ni gå ihop?
    den tycker jag var bra..
  • Lithe

Köp något roligt till köket då, har hon det redan eller inte behöver så kan hon ju alltid byta det.

• sassus
    SuzR skrev 2009-11-26 14:23:37 följande:
    Ja, fast vi bor inte i samma stad så jag vet inte riktigt när det kan bli... Är mammaledig så jag har svårt att åka iväg en helg så där...
Svar på tråden Hur mycket är lagom att lägga på 30-årspresent?