Inlägg från: sassus |Visa alla inlägg
  • sassus

Hur mycket är lagom att lägga på 30-årspresent?

Jag är bjuden på 30-årsfest och är lite tveksam till hur mycket jag ska köpa present för. Vi umgås inte så mycket, har inte gjort innan iaf. Jag tycker dock jättemycket om henne, hon är en väldigt härlig person som verkligen bryr sig om andra människor. Vill ju inte va snål, men inte heller skrämma henne genom att ge för mycket Jag hade tänkt 400 kr först, sen sa min mamma 100 kr. Vilket jag tycker kategoriserar henne som en snål person

• Svar på tråden Hur mycket är lagom att lägga på 30-årspresent?
  • sassus

Känner tyvärr ingen annan som ska på festen, annars är det ju en bra idé att gå ihop med någon. Saken är den att hon är matintresserad, men jag har ingen aning om vad hon har eller inte har så jag hade tänkt att ge presentkort på en nyöppnad restaurang i staden hon bor. Och då har summan betydelse på ett annat sätt...

• sassus
    SuzR skrev 2009-11-26 14:23:37 följande:
    eller ge henne ett presentkort där det står att du bjuder ut henne på lunch eller nåt på den nyöppnade rest. så kan ni gå ihop?
    Ja, fast vi bor inte i samma stad så jag vet inte riktigt när det kan bli... Är mammaledig så jag har svårt att åka iväg en helg så där...
  • sassus

Tack för era svar! Hm.. Jo jag har funderat på nåt kul till köket eller en kokbok. Så himla svårt att komma på nåt bra bara... Hon pratade om den nyöppnade restaurangen när jag träffade henne sist nämligen, plus att hon är arbetslös så hon har inte råd att lyxa till det så mkt med restaurangbesök. Men som sagt, då måste man nästan lägga (minst) 400 så att hon och hennes sambo verkligen kan äta nåt också

• sassus
    SuzR skrev 2009-11-26 14:29:45 följande:
    är det långt att åka? annars tycker jag presentkort på den där rest. är en trevlig ide. hellre en upplevelse än en massa prylar man redan har annars är ju pedikyr/manikyr roligt.
    Nej det är det inte, men det skulle nog krävas att jag övernattade. Krångligt blir det med en liten hungrig bebis Sen tror jag att hon skulle tycka det vore mysigare att gå ut och äta med sin sambo. Fast vad vet jag Men padikyr/manikyr var ett bra tips! Tack!
  • sassus
    Lithe skrev 2009-11-26 14:36:00 följande:
    Men om du lägger så mycket som du känner att du har råd med så är det ju en bra början på deras kväll. Blir det ju lite billigare för dem är de går ut.
    Ja men precis vad jag också tänkte
  • sassus
    sassus skrev 2009-11-26 14:37:57 följande:
    Nej det är det inte, men det skulle nog krävas att jag övernattade. Krångligt blir det med en liten hungrig bebis Sen tror jag att hon skulle tycka det vore mysigare att gå ut och äta med sin sambo. Fast vad vet jag Men padikyr/manikyr var ett bra tips! Tack!
    Jag missade att du skrev lunch. Då kanske jag inte hade behövt övernatta
  • sassus
    SuzR skrev 2009-11-26 14:39:28 följande:
    ja det är klart, har hon sambo kanske det är roligare...men då får du betala för honom med..men kan kanske du kan/vill?
    Hm... där har du en poäng! Om jag ger henne presentkort på 300 kr så räcker det ju till henne iaf. Så kan jag skriva att hon får ta med sig valfri person.
  • sassus

Sen kan jag köpa en mattidning och lägga kortet i kanske...

• sassus
    SuzR skrev 2009-11-26 14:54:14 följande:
    bra ide! e eller en prenumeration på en tidning..typ elle mat och vin är jättebra. ok kanske inte världens roligaste 30 års presse eller köp en flaska vint rött vin man ska lagra?
    Ja, Eller mat och vin är bra. Vet att hon prenumererar på den (det va nämligen hon som tipsade om den ), men det gör ju inget... Kostar ju bara 149 kr nu. Så kan man kanske köpa en flaska rött också... Tack för tipset. Nu ska jag klura
  • sassus
    gamlingen skrev 2009-11-26 17:01:39 följande:
    Eftersom ni inte är otroligt nära vänner, krävs inte något superspeciellt. En riktigt fin flaska vin, tycker jag låter bra. Det är både opretentiöst och lite extra. Sist jag fyllde år fick jag en hummer och en flaska vin av en "avlägsen" kompis. Det var superfint, tycker jag. Hummern kan förpackas tillsammans med en plastpåse med is.
    Ja, det var ju en rolig idé också. Hon älskar skaldjur faktiskt
Svar på tråden Hur mycket är lagom att lägga på 30-årspresent?