• lia27

    Vi som har haft X och vill bli gravida igen

    Misstänkt X
    X med äggledare i behåll ,Lia27-inga barn X 091008 fått cellgift för att stoppa celldelningen,påbörjat en utredning,mens 091118

    X med borttagen äggledare Ewaulrica, 37 år, 3 barn, X op 091118, väntar på ÄL & mens, kollar med ÄL-stav Har fått ÄL efter

    X Har fått mens efter

    X Har blivit gravid efter X, men fått X igen

    Har blivit gravid

  • lia27
    Tiger Af Lilja skrev 2010-01-19 18:36:04 följande:
    Jag fick ett X i augusti och behövde aldrig ta bort äggledaren.. Nu misstänker jag att jag kanske är gravid igen.. är orolig att det ska bli ett x igenisåfall
    Hej hoppas du har ett vanligt grav.Har du kollat upp det än?Blev du opererad?
  • lia27
    alice83 skrev 2010-01-21 17:26:41 följande:
    Hej, jag hoppar gärna in här!:) Jag har haft ett utomkveds i oktober, behövde inte opereras. Är inne på andra försöket efter de och har ÄL nu i dagarna, så jag håller tummarna att de går vägen nu!:)
    Kom den ut av sig själv el fick du cellgift?
  • lia27
    Tiger Af Lilja skrev 2010-01-28 11:05:15 följande:
    :( kan du inte åka in och kolla på vul??
  • lia27
    Linea skrev 2010-01-29 22:11:56 följande:
    Heej. Ytterligare en som haft ett x och som fick akutoperera bort högeräggledare den 12 december. Har innan dess fött en liten Isak som sorligt nog lämnade oss dagarna innan han fyllde 6 månader. Fick i samband med detta reda på att min man och jag bär på en genetisk ämnesomsättningssjukdom Lchad med 25% risk för att sjukdomen överförs på nästkommande barn. Har sedan dess varit tvungen att göra 2 sena aborter/avbrytanden (v. 14 respektive v. 12) så nästkommande söner burit på samma sjukdom. Och så nu innan jul ett utomkveds. Livet känns riktigt mörkt. Vil så gärna ha ett litet syskon till Isak och detta har inte direkt ökat våra chanser. Behöver få lite stöd och tröst. Hur svårt är det för oss som haft x att bli gravida igen...
    :( Vet ej vad man säger....styrkekramar.
    Ja får nu äntligen försöka o bli gravid äfrer Xet men fick veta att jag ej har antikroppar mot röda hund.....är så trött på detta nu
  • lia27
    Tiger Af Lilja skrev 2010-01-31 08:42:17 följande:
    lia27: jag ska på vul 2/2.. skönt! Just nu verkar det avtagit med mina bruna blödningar och är kanppt synbart kvar!! Hoppas innerligt att allt går som det ska.. Efter många mf fick jag en dotter 2007  *lycklig* Har sedan haft några mf och ett x på vägen till syskon.. Så jag hoppas det går rätt nu..Det är tufft för psyket.. Något slog mig ett tag sedan, tänk kvinnorna förr om dom fick x.. typ på 1700-talet då dog dom direkt, inte visste man vad det kunde vara då..
    Vad skönt med vul på tisdag:)Hoppas allt är bra!!
    Läskigt de där med X.....jag blev aldrig opererad....får se hur det slutar nästa gång jag blir gravid
  • lia27
    Tiger Af Lilja skrev 2010-02-02 14:21:03 följande:
    jag blev inte mindre förvirrad efter vul idag. två läkare kolalde mig. Läkare 1: "jag ser en förtjockad slemhinna och gammalt blod" Läkare 2: " Nej ingen graviditet i livmodern inte ens en tunn slemhinna,inget på äggstiockarna, men oj dääär jag ser en slemcysta eller det kan kanske varje en jätte tidig grav/liten hinnsäck,svärt att veta" Så jag fick ta hcg prover .. Ska på återbesök fredag nytt vul och nya prover. så här sitter jag med postivt gravtest och inget foster! Ingen i äggstockarna och en slemcysta??? vad tror ni????
    Oj men vad jobbigt...vafå fick du ej akut koll på hcgn???
    Fy asså.
    Vart bor du?
  • lia27
    Tiger Af Lilja skrev 2010-02-04 22:42:13 följande:
    jo dom tog proverna i tisdags,ska ta nya imorgon sen vul igen... jag vågar ej hoppas..är nervig som den.. men tog nyt gravtest idag och visar lika starkt ännu, men det kan det göra vid utomkveds..
    Jo det visade stark pluss på mig i 3v efter tom cellguft behandligen...
    Håller verkligen tummarna!!!!
    Skriv om hur d går
  • lia27
    Tiger Af Lilja skrev 2010-02-05 12:49:03 följande:
    jaha då var man färdig för andra gången tredje gången gillt på Måndag IGEN! samma procedur. idag såg hon nåt pyttelitet i livmodern, mina hcg värden hade fördubblats sen senast och det var positivt, inget kudne hon hitta på mina äggstockar som skulle tyda på utomkveds, det dom trodde var att det verkar vara normalt men i väldig ttidig gravidtet. Vid mf sa hon att det är inte ofta värderna höjs efteråt,så hon trodde inte det. men man vet inte ritkigt ändå hur det ligger till.. Så nytt vul + betahcg på Måndag.. gaaa jag blir så trött.. ska iallafall försöka slappna av helgen ut och njuta av livet..
    Du tror nog att du kommer o få ett lyckligt slut:)
Svar på tråden Vi som har haft X och vill bli gravida igen