Inlägg från: Schnooglewookiemush |Visa alla inlägg
  • Schnooglewookiemush

Vad är "inne" för dagens tonåringar?

Du får nog ta och fråga personerna du ska köpa julklappar till. Ingen här vet ju vad de gillar, tonåringar är inte en hel grupp som gillar samma sak.

• Schnooglewookiemush
    Kemy skrev 2009-11-26 17:17:52 följande:
    *fniss* Nej, det är jag väl med veten om. När jag var tonåring på 90-talet fanns det dock vissa saker som alla (nåväl, de flesta) ansåg vara coolt. Tex skulle man ha Championtröja, Levi´s-jeans och DocMartens-kängor (minns inte längre hur det stavas). Tjugotalet tunna stela armband i olika färger var det många som hade liksom läderhalsband med en speciell typ av blomma i silver. Vill således veta om det finns något generellt mode i tonårskulturen av idag?
    Idag finns det ju så grymtt
  • Schnooglewookiemush
    AtroCious skrev 2009-11-26 17:18:39 följande:
    Idag finns det ju så grymtt
    Förlåt, sonen tryckte på posta inlägget.

Idag finns det ju så grymt många olika stilar. Jag själv är 18, det jag finner snyggt och häftigt finner många andra töntigt. Likväl som jag hatar det dem gillar. När jag gick på högstadiet så var det tusen olika saker som var populärt, allt berodde på vilket "gäng" man tillhörde - vad som var inne i just den kretsen.
  • Schnooglewookiemush
    Kemy skrev 2009-11-26 17:31:18 följande:
    Det är inte mina döttrar, då hade det förhoppningsvis varit lättare Detta är mina kusiner som jag numera bor 50mil ifrån. Jag ställde frågan som generell eftersom de tre sinsemellan är väldigt olika, en blond "fjortisbrutta", en hästtjej och en med lite alternativ EMO-stil (vad det nu innebär...). Med den generella frågeställningen hade jag hoppats på många olika svar, tips och ideér så att något kunde passa in. Borde kanske omformulera mig och skriva "Vad gillar/vilken stil har era tonårsdöttrar?"
    Ge pengar eller biobiljetter, går alltid hem.
Svar på tråden Vad är "inne" för dagens tonåringar?