Inlägg från: Tolle83 |Visa alla inlägg
  • Tolle83

    Fler som precis har plussat??

    Heeej Alla :D
    Jag plussade igår =) Första gången jag är gravid! Det känns helt otroligt!
    DOCK har jag ju haft min mens precis, så jag har ingen aning om vart i graviditeten jag står.
    Läste någonstans att ett gravtest inte visas före v 5. Men en annan sa att hon hade gjort gravtestet i v 3 :O

    Jag är bara extremt trött, ont i ryggen och de känns som en enorm mensverk. Lite brunaktika flyningar ((normalt???)) men annars ingenting. Inga ömmande bröst..

    Hur går man vägen nu?

    SKa man ringa bm? Vad ska man säga?

    När ska ni berätta för anhöriga?

  • Tolle83
    SweetLilly skrev 2009-11-29 16:17:55 följande:
    Jo det där med att berätta, vi ska nog berätta för familjen på julafton =P Men för vännerna väntar vi nog lite till! Vi har ju gaft ett MA innan och det var lite tugnt att berätta att dte inget blev så vi vill vänta iaf tills 12 har gått...Bortförklaringar ja, ja penicillin är ju ett bra =P Sen har jag en del problem med magen så ibland dricker inte jag så jag får skylla på den i tid och otid men sen är jag så dålig på att ljuga så att säga att det är magen å småle, det kan nog vem som helst greppa vad som eg är orsaken endå
    Vi ska också berätta på julafton om allt går som de ska... Vi vet ju inte ens när detta har hänt.. :D
  • Tolle83
    SweetLilly skrev 2009-11-29 16:35:10 följande:
    Nej ni får väl se på ett ul kanske sen så ni vet exakt!
    ja jag ska ringa imorn och se vad dom säger :D *Pirrigt*
  • Tolle83
    tankar2009 skrev 2009-11-29 19:29:56 följande:
    Hoppar in här med! (har precis startat en tråd för oss som plussat nu i helgen 27-29 nov)Jag plussade igår och det är då beräknat till den 5-6 aug 2010. :) Var också precis på julbord och jag ställdes inför samma fråga vad man får äta. Men jag åt av det mesta förutom den gravade laxen, vissa sillar, anjouvis och vissa av ostarna. Vi valde faktiskt att berätta redan idag till våra familjer och jag kommer nog att berätta för mina närmaste vänner den kommande veckan också. Förra gången väntade vi tills kub:en i vecka 13 att berätta och det var skitjobbigt eftersom vi därefter gick igenom en riktig pers som slutade i ett avbrytande i vecka 14. Det kändes jobbigt att behöva förklara för alla i efterhand till vänner och familj som inte ens vetat om att vi varit gravida. Därför väljer vi att berätta nu eftersom vi vill att vänner och familj ska få veta om det är något som går snett så att man kan få det stöd som man behöver.
    Åhh va mysigt! Ja plussa igår
  • Tolle83
    Förväntansfull0406 skrev 2009-11-29 20:06:12 följande:
    Hej tjejer. Får jag vara med här???Jag plussa förra måndagen. Jag har försökt få ett syskon i nästan ett och ett halvt år, och helt plötsligt var plusset där, jag har pco och har gått på pergo.Så i morgon går jag väl in i v 5?Jag har inte såå himla mycket symptom, ont i vä bröst av och till, det sticker lite. Lite smått illamående, men verkligen inte mycket, och den därade "mensverken" Jag hade egentligen tänkt hålla mig ifrån fl ett tag nu, tills jag passerat v 12 iaf, man orkar inte se alla trådar om mf, ma, mola ect.....det e för mycket som kan gå fel. Men det kan vara trevligt att vara med iaf i en tråd så man kan prata lite och ställa frågor.Har Bf 1 aug.
    Välkommen!
    Vad roligt att + äntligen va där =)
    Lycka till
  • Tolle83
    Förväntansfull0406 skrev 2009-11-29 20:19:08 följande:
    Tack! hur länge har ni andra försökt?? har ni barn sedan innan??
    Jag har inga barn... De här är första gången ja är gravid :D
    Jag slutatde med mina ppiller 29 augusti, så jag tror att de gick rätt fort...
    Men imorn ska ja ringa bm o se vad dom säger..
  • Tolle83
    SweetLilly skrev 2009-11-29 20:43:00 följande:
    jag fick ett vul i v9, standard i min kommun.
    vilken kommun tillhör du?
  • Tolle83
    Förväntansfull0406 skrev 2009-11-29 20:51:38 följande:
    jaha..... fast jag ska nog ringa privat här om de inte vill ge mig ett vul på mvc. VÄnta till v 18 gör jag inte *haha*
    ja ka ringa bm imorn. det är en privat kvinnoklinik :D

    bitchens.blogg.se
  • Tolle83
    Tutgöling skrev 2009-12-01 11:16:36 följande:
    Sjofn - sicken idiot!!! Jag ringde idag - var skiiiiiiitnervös... Fick ringa hur länge som helst för det var upptaget och det gjorde ju en inte mindre nervig.. Men... det gick jätte bra och en stor sten i magen släppte när jag väl la på luren..Hon jag pratade med var jätte trevlig och så nästa vecka ska jag dit och prata lite kost och sånt innan inskrivningen. :) Synd bara att när jag la på luren glömde jag fråga ang. svinsprutan.. Eftersom man inte varit gravid så länge och sprutan skulle tas idag.. Jag försökte ringa tillbaka men det var lönlöst - bara upptaget.. Så jag har bestämt mej tillsammans med min sambo.. Genom att läsa på internet att inte ta sprutan - inte nu iallfall!Jag tror att det är för känsligt för fostret om det nu skulle känna av det.. Jag hoppas jag gör rätt beslut, men jag ska rådfråga på onsdag nästa vecka.
    Åhh jag förstår verkligen din nervöshet :D
    Jag hade samma nerver igår när jag ringde... :D
    Dock har dom inte försvunnit ännu.. Fick ett besked som inte var allt för kul och höra :S Men ska tillbaka på onsdag igen...
  • Tolle83
    SweetLilly skrev 2009-12-01 11:43:05 följande:
    tutgöling; nej jag tror det var ett bra beslut! Jag ska inte ta den heller, inte alls, nån gång! Folk har ju inte vart rädda för influensan förr, och tror inte man behöver vara det nu heller. Onödigt bara att spruta in sånt man inte vet så mycket om..
    Jag håller med dig!
    Jag ska inte heller ta den. Min bm sa igårr att hon tyckte ja skulle avvaka tills senare i grviditeten isåfall.
    Men jag vill inte ta den ändå.
  • Tolle83

    mitt plus blev jätte svagt idag.. =/
    har ju självklart föranat ett mf då läkaren trodde de. Men nånstans fanns ju ändå hoppet...
    Nu är de bara och bita i de sura äpplet och vänta på mensen och sen fortsätta i barnverkstan...
    =(

Svar på tråden Fler som precis har plussat??