• PrettyGirl

När brukar du göra julfint hemme, till 1a advent eller strax före jul?

Jag är lite nyfiken på hur ni andra gör! Jag gör nog lite olika tror jag. Ibland har jag satt upp julgardiner och adventljusstakar samtidigt till 1a advent, ibland har jag väntat med gardinerna till ett par veckor före jul. Tomtar och sånt får vänta, tycker det känns lite tidigt med dem redan. I helgen blir det städa, ta fram ljusen och sätts upp gardinerna:) Så, hur gör ni andra;)?

• Svar på tråden När brukar du göra julfint hemme, till 1a advent eller strax före jul?
  • linjes

Drar upp rubbet på söndag

Gran har vi inte ändå

• PrettyGirl
    linjes skrev 2009-11-26 20:50:57 följande:
    Drar upp rubbet på söndag Gran har vi inte ändå
    Okej, kul att få ett svar;)
  • MiHi

Här åker allt upp imorrn, kan inte vänta längre =)

Bara granen som får vänta till ca en vecka innan julafton.

• Skogsstjärna

Jag tar fram allt i helgen. Jag bor själv och ska åka hem till familjen över jul, och vill ju ha julstämning här fram till dess.

• La Lola

Här blir det då inget pynt eller julgadriner (eller gran) före lucia!

Till advent tar vi endast fram adventsljusstakar o stjärnor.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • La Lola
    La Lola skrev 2009-11-26 21:06:58 följande:
    Här blir det då inget pynt eller julgadriner (eller gran) före lucia! Till advent tar vi endast fram adventsljusstakar o stjärnor.
    gardiner tom
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • tjej87

Tar fram ljusstakar, julstjärnor och lite pynt till 1a advent.
    Gardiner är lite olika, nån gång mellan 1a advent och dagen innan julafton :P
    Dagen innan julafton kommer allt annat pynt fram och julgranen kommer in och pyntas.

• Mjufs

Sätter upp adventsstjärnorna och adventsljusstakarna på 1a advent. Resten av julpyntet åker upp runt lucia och granen några dagar före jul. Fast i år ska jag nog ta in granen tidigare så man hinner njuta lite längre av den. Men när julen är över kan jag knappt vänta med att packa ner skiten igen. Då har jag fått nog. ;)

Vi bor så litet nu så vi har inte plats för nån stor gran, men i vår flyttar vi till ett nytt hus, mycket större, så nästa år ska jag ha en STOOOOOOR julgran med MASSOR av fint pynt!!! =) Tomtar i hela huset och börja jula redan i oktober. Då blir väl gubben galen, muhahahahaha!!!! ;)

• parvati

Jag pyntar nog ganska mycket på söndag så att man kan mysa med tomtar och hyacinter hela december. Känns som om man behöver det den här årstiden. Jag vill också plocka ner allt på juldagen.

• OMWF

Hos mamma brukade vi pynta och sånt 1a advent och sen köpte vi julgranen någon dan innan julafton. Nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Måste nog handla grejer.

• En Anna

Sätter upp ljusstakar, stjärnor och gardiner och köper hem julstjärnor och hyacinter nu. Pyntet kommer dagen innan julafton tillsammans med granen.

• PrettyGirl
    Mjufs skrev 2009-11-26 22:23:23 följande:
    Sätter upp adventsstjärnorna och adventsljusstakarna på 1a advent. Resten av julpyntet åker upp runt lucia och granen några dagar före jul. Fast i år ska jag nog ta in granen tidigare så man hinner njuta lite längre av den. Men när julen är över kan jag knappt vänta med att packa ner skiten igen. Då har jag fått nog. ;) Vi bor så litet nu så vi har inte plats för nån stor gran, men i vår flyttar vi till ett nytt hus, mycket större, så nästa år ska jag ha en STOOOOOOR julgran med MASSOR av fint pynt!!! =) Tomtar i hela huset och börja jula redan i oktober. Då blir väl gubben galen, muhahahahaha!!!! ;)
    hahahaha!:)
  • PrettyGirl

Tack för svaren, kul att höra hur ni brukar göra:)

• Lilaa

Jag sätter nog upp julpynt och adventsstakar nästa vecka då vi har kalas denna helg för min dotter, vill inte ha julpynt då. Granen får vänta lite

• heidi021

Jag pyntade igår faktiskt :)
    Det kan bli lite tråkigt att vara mamma ledig så..heheh..
    Granen ska vi ta upp om nån vecka..

• Marie IE B

Till 1:a advent är det bara utegran, adventstakar och fönsterstjärnor som kommer fram och så några hyacinter förstås. Julpyntar (i liten skala) gör vi ett par dagar före Julafton. Tiden däremellan brukar jag fixa dörrkransar och lite pynt och dekorationer utomhus. Julgardiner har vi inte alls.

• Vofflis

Jag har julpyntat idag , det är så kort tid det får vara uppe så jag vill ha det så länge jag kan.

• PrettyGirl

Idag har jag gjort adventsfint i vardagsrummet:) Julgardiner, adventsstake och julstärna, de andra rummen tar jag imorgon. Blev jättemysigt:)

Svar på tråden När brukar du göra julfint hemme, till 1a advent eller strax före jul?