Inlägg från: PrettyGirl |Visa alla inlägg
  • PrettyGirl

När brukar du göra julfint hemme, till 1a advent eller strax före jul?

Jag är lite nyfiken på hur ni andra gör! Jag gör nog lite olika tror jag. Ibland har jag satt upp julgardiner och adventljusstakar samtidigt till 1a advent, ibland har jag väntat med gardinerna till ett par veckor före jul. Tomtar och sånt får vänta, tycker det känns lite tidigt med dem redan. I helgen blir det städa, ta fram ljusen och sätts upp gardinerna:) Så, hur gör ni andra;)?

• Svar på tråden När brukar du göra julfint hemme, till 1a advent eller strax före jul?
  • PrettyGirl
    linjes skrev 2009-11-26 20:50:57 följande:
    Drar upp rubbet på söndag Gran har vi inte ändå
    Okej, kul att få ett svar;)
  • PrettyGirl
    Mjufs skrev 2009-11-26 22:23:23 följande:
    Sätter upp adventsstjärnorna och adventsljusstakarna på 1a advent. Resten av julpyntet åker upp runt lucia och granen några dagar före jul. Fast i år ska jag nog ta in granen tidigare så man hinner njuta lite längre av den. Men när julen är över kan jag knappt vänta med att packa ner skiten igen. Då har jag fått nog. ;) Vi bor så litet nu så vi har inte plats för nån stor gran, men i vår flyttar vi till ett nytt hus, mycket större, så nästa år ska jag ha en STOOOOOOR julgran med MASSOR av fint pynt!!! =) Tomtar i hela huset och börja jula redan i oktober. Då blir väl gubben galen, muhahahahaha!!!! ;)
    hahahaha!:)
  • PrettyGirl

Tack för svaren, kul att höra hur ni brukar göra:)

• PrettyGirl

Idag har jag gjort adventsfint i vardagsrummet:) Julgardiner, adventsstake och julstärna, de andra rummen tar jag imorgon. Blev jättemysigt:)

Svar på tråden När brukar du göra julfint hemme, till 1a advent eller strax före jul?