• Kanina

Resa på tåg (sj) med barnvagn och barn som inte sitter stilla?

Någon som brukar resa med barnvagn på vanliga InterCitytåg? Några tips på var jag gör av vagnen? Tänkte vara ute i god tid eftersom tågen utgår från Stockholm så då har jag tid på mej att komma ombord.

Väl ombord lär ju dottern på 8 månader inte kunna sitta still så värst länge. Vad gör man då? Hon kryper o klättrar och går med stöd. Resan är på 2,5 timme så jag hoppas hon somnar en liten stund i alla fall.

• Svar på tråden Resa på tåg (sj) med barnvagn och barn som inte sitter stilla?
  • Tindrande

Be om plats i familjevagn, om sån inte finns, säg till att ni har vagn och vill sitta nära utgången.
    Beställ också en plats till barnet, det kostar 20 spänn tror jag, så kan hon hoppa lite på sätet och kika på folk.
    När vi åkt tåg så har det nästan alltid funnits nån gammal dam som blivit stormkär, och underhåller friskt vårt barn

Lycka till!!

• nessie72

Fråga Tågmästaren om bästa stället för vagnen.....annars brukar det på Ic tågen finnas en familje vagn som har större utrymmen så barn kan gå krypa.mm......
    Lycka till

• Kanina

Nu har jag redan bokat plats och gjorde det på webben så vi lär ju inte sitta brevid utgången. Någon barnvagn finns tyvärr inte på sträckan, vi får väl gå lite i gången om det blir alldeles för tråkigt. Har iaf plats med bord vid fönstret så jag hoppas det kan roa henne ett tag. Får ladda upp med nya spännande leksaker antar jag!

Fler tips?

• Norpan81

Har åkt ett antal gånger mellan gbg-stockholm med min stora pojk då han var mellan 7män och senast var han 2,5 år det har gått aldeles utmärkt.

Ena gången åkte han rutsckana i familjevagnen i 2 timmar och då var det ju bara 3 timmar kvar tills vi var framme!

Är barnet lite större och "mutbart" så finnsdet godis i bistrovagnen

Svar på tråden Resa på tåg (sj) med barnvagn och barn som inte sitter stilla?