• Eliin

Någon har hackat min fb och lagt ut vidriga saker!!

Någon J*VEL hackade min facebook i natt och när jag öppnade min mail i morse hade jag fått mail från facebook säkerhet att de misstänkt intrång på min sida och hade stängt ner den. Jag kunde inte komma in och kika, men hade fått massa kommentarer om bild etc så jag fick hjärtat i halsgropen och kunde via min makes mail komma åt och se min sida. Då har någon VIDRIG människa ändrat min profilbild till ett krossat huvud (ser ut som en bilolycka) och skrivit seig heil som meddelande i "vad gör du nu". Jag är hispig nu! har INGA ovänner alls och undrar vem f*n som får för sig såna här saker.. jag har bytt lösen på allt jag har och äger nu, men känner mig inte säker ändå. Är det ens lönt att polisanmäla detta?? Usch jag har haft obehag i kroppen hela dagen p.g.a. detta=(

• Svar på tråden Någon har hackat min fb och lagt ut vidriga saker!!
  • Eliin

ingen som kan hjälpa mig??=(

• Themis

eliin: Alltså du får väl anmäla till facebookadmin då, vet inte om de kan spåra det på något sätt. Händer det många så lär de väl anstränga sig lite mer kanske.

• Eliin

jag har mailat dom och bett om IP-numret för det borde dom ha. Har mailat polismyndigheterna också och hört mig för.. men så jäkla obehagligt att lägga in såna bilder.. jag blev helt kall i hela kroppen=(

• c0ol
    Eliin skrev 2009-11-26 23:41:49 följande:
    jag har mailat dom och bett om IP-numret för det borde dom ha. Har mailat polismyndigheterna också och hört mig för.. men så jäkla obehagligt att lägga in såna bilder.. jag blev helt kall i hela kroppen=(
    Att facebook ger dig ip-nummret är itne troligt, men polisen bör få det eftersom du gjort en polisanmälan, inte mycket du kan göra med ip-nummret i varjefall, förutom att förstöra pågående utredning.
  • teacherspet

sen är det väl hyfsat sannolikt att polisen tyvärr lägger ner utredningen "i brist på bevis" dvs de har inte resurserna att utreda brottet.

Svar på tråden Någon har hackat min fb och lagt ut vidriga saker!!