• M  och  M

Sparkar utanpå magen, när känns de?

Jag är i v.21 (20+6) och har i flera veckor känt bebisen inuti magen och nu de senaste 2-3 veckorna har jag känt någon enstaka spark utanpå magen om man har handen där. Nu undrar jag hur länge det dröjer ungefär innan man mestadels känner sparkarna utanpå magen, så att andra kan känna det genom kläder och så?

• Svar på tråden Sparkar utanpå magen, när känns de?
  • Mandragora

Det varierar från graviditet till graviditet (eller från bäbis till bäbis kanske). Och det beror lite grann på var du har moderkakan.

shakti.blogg.se | kattägd narcissistisk vegetarian och blivande prettomorsa
  • Cillisen

Jag är i v 23 och känner fortfarande inte utanpå... Bara ibland när jag ligger ner och ahr handen direkt på huden.

• M  och  M
    Cillisen skrev 2009-11-27 08:08:01 följande:
    Jag är i v 23 och känner fortfarande inte utanpå... Bara ibland när jag ligger ner och ahr handen direkt på huden.
    Så är det för mig också, jag är snart i v.23 och känner också bara ibland när jag ligger ner.

Vill ju att det ska kännas oftare och utanpå kläderna när man står också
  • GirlyNoob

Jag har känt bebis utanpå sen v.20 ungefär.
    Är min andra graviditetet.

• EMMACH

Min första graviditet och jag kände för första gången utanpå magen i typ v.23-24 tror jag.. Nu är jag i v.28 och bebisen har börjat knuffa hårt lite överallt och ibland känner jag hur nånting gnider sej över hela magen :D

• StarfighterPilot

med min första såg man sparkarna utanpå magen i v.19. och med denna, min andra, så såg vi första sparkarna utanpå magen i .v17.

• Shirley

Vecka 17 kände både jag och min man + att man såg att magen rörde sig/hoppade till Har 6 barn, 5 gånger satt moderkakan i framvägg och en i bakvägg. Jag har inte känt senare bara för moderkakan setat på olika vis.

• Fruit

Jag kände inuti första sparkarna i slutet på v.15, kände dem själv utanpå i slutet av v.16, pappan kände dem utanpå i v.17 :)

• jennychristina79

Denna graviditet kände jag utanpå i v 17 och min förra kände jag först i v22

• SJBE

Jag kände sparkar utanpå magen i v 18+6 o sambo kände utanpå några dagar senare :)

• tängla

jag är i v.21+0 och jag känner sparkar och knuffar utanpå kläderna oxå,har känt tydliga sparkar i ca. en månad.

Det är mitt 4:e barn ;)

• Theta

Jag kände första sparkarna när jag gick in i v 20. 4 dagar senare så kände sambon dem också :) det är inte alla sparkar som känns utanpå. Men ca 50/50 :)

• ELLEoClara

runt v. 21-22 kände jag utan på magen.
    Men så fort min man skulle känna så sparka hon inte, han kände nog första gången i v. 24.

• singoalla77

Hej!!

Vi kände en lite spark härom dagen ,häftig känsla.
    Då var jag 14+1 men det kommer nog och går så bli inte orolig om du inte skulle känna något.

• Bibi84

jag kände sparkana i v. 19 tydligt, det blir tydligare och även nu hela dagarna. :) så vår lilla kille är väldigt aktiv.

• LillaFlingan

med 1a barnet så hade jag moderkakan i framvägg, kände inifrån i v14+6.. men utifrån i v23-24, maken fick äran att känna för första gången i v25!

är nu gravid med barn nr2, kände första rörelsen i v12 någonting..
    är nu på 19+4 och har ff inte kännt något utifrån.. moderkakan sitter i bakvägg denna gången! ska väl påpeka dock att bebisen enbart sparkar/buffar långt ner i buken.... som jag kan känna iaf!.. skumt men så är det ;) (såg på rul i förrgår och då låg den med huvudet neråt, kände INGENTING av dess rörelser upptill sas..)

väntar tålmodigt med att få känna rörelserna utifrån! det är ju SÅ häftigt!:)

Svar på tråden Sparkar utanpå magen, när känns de?