• ullehj

Båtstol Robin Lagun

Hej.

Vi planerar lite för nästa sommar och vår son kommer då vara ca 1 år.
    Har båt, motorbåt, och funderar på en sits av modellen Lagun Robin, ser ut som en cykelsits ungefär.

Nåong som har erfarenhet? Bra dåligt. När kan de sitta i denna modell?

Andra båt tips när det gäller små barn

• Svar på tråden Båtstol Robin Lagun
  • ullehj
    Cizzie skrev 2009-11-27 21:20:27 följande:
    Vi hade ingen speciell stol med oss när vi var ute med sonen när han var 1,5 år. Sonen är januari barn och uppvuxen på motorbåt.Andra tips skriv frågor så kan jag berätta hur vi löst allt
    hej.
    en tag sen jag skrev frågan men känns fortfarande aktuellt nu när båtsäsongen närmar sig.

Jag är lite nybörjare på båtlivet, även om mannen är vanare .

Många ffa seglare har haft "löplina" typ, för att barnen skall kunna röra sig ganska obehindrat. hade ni något sådant.

När ni skulle lägga till mm, var barnet fri att röra sig då eller hur löste ni det?

Sovstunderna dagtid, då vuxna kanske inte är inne i båte, skydd för att inte ramla ur sängarna?

Finns säkert mer vi borde fråga, tipsa gärna om du kommer på något som var lite extra viktigt för er.

Tack så länge
  • ullehj
    Cizzie skrev 2010-04-14 21:10:50 följande:
    Jag la en kudde under madrassen så att sonen inte kunde rulla ur sängen. Jag la honom på tvärsan i midkabinen så om han började röra på sig eller vakna så hade han inte en kant brevid sig. Min lillebror satte upp ett nät från sängkanten till taket när hans flickor var små. Vi använde babyvakt med oss så vi kunde vara på land och sonen sova middag och kväll. Var inga större problem. Det hände att vi åkte mellan öarna när sonen sov ungeför som man tänker när man åker bil.Vi ha motorbåt så vi har inte haft någon "löplina. Min lillebror som har segelbåt har heller inte använt någon.Vi har en soffa vid ratten och när sonen var lite så satte jag en lina i flyttvästen som jag knöt lite lätt fast i ett räcke som satt på soffan. Sedan lärde sig sonen tidigt att man sitter stilla när vi lägger till. Sambon har varit ute med sonen själv och det har gått bra.Linan som jag knöt fast honom med hade jag ofta när han var lite i flyttvästen när vi var ute och gick på bryggan. Lite som att vara ute och gå med en hund
    tack så jättemycket. har tittat lite på nätvarianten för sängen och det blir nog något sådant tror jag.
    Sonen kommer väl gå när det är båtsäson så hundvarianten/ lina till flytvästen var en bra tanke.

Tack så länge
Svar på tråden Båtstol Robin Lagun