• CosmicCat

Hur lång tid skulle det ta för dig/er att spara ihop 100000 kr

Bara för att jag är nyfiken, hur lång tid behöver ni på er för att spara ihop 100.000 kr utan att göra några större förändringar i er livsstil. Räkna inte in ev pensionssparande utan föreställ er att ni sparar för konsumtion ex en resa, nya möbler osv...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur lång tid skulle det ta för dig/er att spara ihop 100000 kr
  • logg81

En livstid... har inte ens det i årsinkomst

Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
  • Schnauser

Ett par tre år. ...när jag har jobb.

Jag har vunnit 10 miljoner! (Testar
  • LilaRos

Med de inkomsterna vi har jusst nu skulle vi kunna å ihop det på under två år utan att ändra något markant i vår livsstil.
    Men nu ska detkomma en liten bebis och där med föräldraledighet.. Skulle ta betydligt längre tid då.

• Lovely L

1-2 år när vi båda arbetar och ingen är föräldraledig.

• Tecken

Ensam: 1-2 år. Om jag slår ihop mig med min man (som en del i tråden verkar ha gjort...): ca 1 år.

• Stårschan

Under två år med lite mindre uppoffringar. (Typ inte åka på dyr semester till sommaren)

Fä dör, fränder dör; du ska själv också dö; ett vet jag som aldrig dör; dom över död man.
  • Pretty Banana

Det beror på vad du menar med "större förändringar". Vi skulle nog kunna göra det på 5 månader utan att behöva flytta osv, men det skulle innebära att vi skulle behöva äta sämre mat, dra ned på antalet restaurangbesök, shoppa mindre och låta bli att resa utomlands. Lever vi precis som idag så skulle det ta ca två år.

Svar på tråden Hur lång tid skulle det ta för dig/er att spara ihop 100000 kr