• Jennsa

Hur ofta byter ni kattsand?

Vi använder everclean, nån mer som använder det?
    Hur ofta byter ni då all sand?

Vilken sand är bäst för att undvika dålig lukt?

• Svar på tråden Hur ofta byter ni kattsand?
  • Champagne

Vi har två katter (innekatter). Har Everclean den gröna (som gör att det luktar mindre). Vi byter all sand när det börjar se äckligt ut. Kanske varannan månad.

Tycker att den funkar jättebra! Men lite dyr bara....

• Hjärtapåtråd

Vi använder Pussi. Det klumpar sig bäst av de vi provat. Efter ett tag börjar det lukta om sanden även om vi tar bort klumparna varje dag.
    Nu har vi en ny katt o det har verkligen börjat stinka.
    Funderar på att inhandla en annan låda. En sån som ser ut som ett hus. Jag tror det finns med lucka också men man undrar ju om dom fattar hur man går in. Vi har inte de smartaste katterna

• Jennsa

Vi har ett "bajshus":) Hade vi inte haft det hade han skvätt sand överallt.
    Men det luktar inte mumma ändå precis. Vi har inget fönster på toa
    så det är lite jobbigt att inte kunna vädra.

Vi bytte sand nu, efter en månad. Vi hade åxå gröna everclean innan, men nu köpte
    jag röda, ska se om det blir nån skillnad. Mest bajset som luktar äckligt tycker jag.

• Underbarson

Jag använder Miss Cat den klumpande, sanden är så finkornigt och dom drar det inte runt överallt som med många andra grövre sand...tycker den är bäst och lukten...knappt ngt eftersom sambon rensar varje dag samt lägger nytt varannan...

• Mercedes

Jag har everclean för långhårskatter! Min katt går för det mesta ut så jag byter inte hela lådan regelbundet längre.
    rensar bara och fyller på!
    Innan jag använde everclean så bytte jag allt och spolade ur lådan 1 gång i veckan.

• Heisan

Jag har två katter och jag byter på lådan, har just nu bara en, högst var tredje dag. Det spelar ingen roll vilken sand jag har. Jag gillar inte klumpbildande sand. Favvisen är nog den vita lite genomskinliga kattsanden. Minns inte vad den heter. Då luktar det i alla fall inget kattkiss. Nu är de innekatter men när vi flyttar ska de gå ute så då kommer jag nog byta mer sällan.

• CB72

ASSÅ ,, en gång i mån????? till VARANNAN MÅN ?????

Måste få fråga vad är det för SUPER SAND??????

Här byter vi en gång i veckan,,,ett MÅSTE för annars så stinker det ju kattpiss ....

• Underbarson

Blir det fler katter så ska den lära sig att gå på toa som vi människor...har faktiskt sett sånt på tv....kan ju ha en minitoalett....

• CB72

Jaaaaaaaaaa,,R,, som den där katten i "Släkten är värst"

• mmonika77

Har också everclean men byter aldrig utan ser alltid till att det finns gott om sand i lådan då behöver man inte byta.

Svar på tråden Hur ofta byter ni kattsand?