Hur ofta byter ni kattsand?
Vi använder everclean, nån mer som använder det?
Hur ofta byter ni då all sand?
Vilken sand är bäst för att undvika dålig lukt?
Vi använder everclean, nån mer som använder det?
Hur ofta byter ni då all sand?
Vilken sand är bäst för att undvika dålig lukt?
Jepp, som katten i Släkten är värst. Och den kunde spola med..hihihi....men jag har sett det på riktigt med på tv...
Vi har tre innekatter och använder oss av Nature cat golden. Den är kanon, har provat andra, men denna luktar inte och dammar inte så mycket som andra kan göra.
Jag har en låda med lucka och den fungerar jätte bra
Vi har 2 innekatter i en låda med tak och lucka. Plockar ur varje dag och tömmer och rengör var sjätte vecka ungefär. Använder Kitty kattsand.
Vi byter efter varje besök på kattdasset!!! Luktar ju asamycket annars ju!!! Känns fräschare med att det inte ligger piss eller skit i lådan!
Vi byter alla sand nån gång i månaden kanske. Vi har den klumpande minisanden från Pussi, den enda katterna accepterar. Klumparna och bajset tar vi bort dagligen.
vi rensar klumpar varannan till var tredje dag (kissen är inte så flitig på toaletten) också byter vi ut all sand varannan månad. Det luktar inte illa, så varför göra sig besväret??
ska tillägga att vi har pussi - den bästa jag har testat av alla kattsandssorter!
Jag har haft katt i nästan hela mitt liv... Har testat mängder med olika kattsand-sorter. Den bästa är Pussi!
Jag rensar lådan från klumpar varje dag. Byter sanden helt och diskar ur lådan ca en gång i månaden.
Luktar inte alls - förutom när kissen precis varit där och björnat
använder everclean.. jätte bra katt sand..
Fick råd om att man inte behöver byta ut all kattsand utan bara rensa ut klumparna. Kattlådan blir då ren. bara att fylla på lite grann.. =)
jag använder en kattsand ja inte kan namnet på (vita kulor iaf) tycker de funkar jättebra med tanke på att man bara behöver plocka bort skiten iaf...gör rent hela lådan varannan vecka.... har en sådan låda me tak o lucka....de tar ju bort lukten en del om man jämför me en öppen låda...
Vi använder Fresh & easy till våra innekatter, och den byter vi var 3-4 vecka. Plockar bajset direkt, och kisset sugs in i stenarna så det luktar ingenting.
Jag använde Pussi förut men sen tyckte jag den blev sämre så nu har jag bytt till Katty eller Kitty eller vad den heter, den är iaf lite grövre. Miss Cats klumpsand tycker jag är rätt bra, men den dammar ju nått fruktansvärt. Jag har ett "bajshus" till katten, men plötsligt fick han för sig att han skulle kissa på golvet istället för i huset så det var bara att ta av locket, så går det bra, men det blir ju sand på hela golvet. Tar bort bajs och klumpar varje dag men byter inte all sand särskilt ofta, när den är äcklig bara, en gång i månaden, varannan månad kanske. Har man bara mycket sand blir det ju inte äckligt ända ner i botten.
har haft evercleans den röda...men bytte till den som ger parfym efter sej...det luktar mindre eftersom jag har en hankatt som håller på att bli könsmogen.....
suveräna är everclean ialla fall...har gått igenom alla kattsorterna som det finns i affärerna.....
har hus men ingen lucka....den lådan är jättebra....
plockar klumpar och bajsar varje dag,....själva kattsanden kanske jag byter efter 2 mån...det luktar ju inget...men fylla på får jag göra varje vecka.....
Vi har också EverClean, den lila för maximal klumpning. EverClean är underbar!!!
Vi byter all sand när det är dags att köpa ny kattsand, ungefär var 7-8 vecka.
Tar upp klumpar och rensar gör vi varje dag.
Vi har en kattlåda med hus, dock utan dörr. En av våra katter förstod inte det där med dörren riktigt... Hon gick in utan problem men när hon skulle ut så stod hon bara och jamade!
Jag har värmepellets i mina kattlådor... alltså sån pellets som man har i sin pelletsbrännare.. den är jättebra!!
Du silar sanden varje dag (finns lådor med inbygd sil i bottnen) och tar bort bajset när dom hr varit där.
När katten kissar löser pelletsen upp sig och blir till sågspån, när man sen rensat bort det så är resten rent, jag diskar ur mina lådor varannan dag, jag vet inte om det behövs men det gör jag iaf..
Priset skiljer sig en hel del mellan kattsand och pellets.. Jag köper en säck pellets för 30 kr/16kilo och den säcken varar i ca2-2½månad...
Jag rensar lådorna från kiss och bajs 2 gånger om dagen och byter helt och diskar ur dom varannan vecka. Det luktar aldrig ifrån dom, men tycker att det är trevligare för mina små älsklingar att få gå på lådor som är rena och frächa..
=)