• Quenta Silmarillion

Proppmätt hela tiden!

Det är så det värker i magen, även om jag inte ätit på hela dan! I morse var det värre än nånsin, vaknade och var så mätt att jag nästan spydde, och då hade jag inte ätit nåt annat än lite soppa på kvällen. Är i vecka 14. Kan man göra nåt åt det här?

• Svar på tråden Proppmätt hela tiden!
  • vårsol

Jag brukar bli väldigt hungrig av att träna. Du kanske kan testa det?

• Lotta73

Jag kände också så från v7-15. Jag tror det beror på de nya hormonerna som minskar aktiviteten i magen. Har läst att om det tog 1 timme att smälta maten innnan graviditeten så kan det ta ca 5 timmar när man är gravid. Min mättnadskänsla gick dock över så jag hoppas det gör det för dig också, det är inte så skönt!

• Petronilla

Ja äta oftare och mindre portioner. Jag har samma problem.

Jag försökte äta en billys pizza igår och fick i mig halva sedan var
    jag proppis. Så mitt råd är att ta det lugnt och äta i små omgångar!

• Quenta Silmarillion

Spydde nyss, första gången sen jag blev gravid faktiskt. Blä!

• Petronilla

Stackaren, det är inte skoj. Här har det mer varit en regel än ett
    undantag att spy så jag är van. Senast var det när vi promenerade
    över kyrkogården, jag skäms över det. Men vad skulle jag göra, svälja
    igen:)

• Savannah

Jag har sluppit att spy an så länge, men illamåendet finns där i stort sätt hela tiden. Jobbigt som fasen.

Även den där dryga mättnadskänslan som gör att man inte är sugen på nått alls, urjobbigt. Men det går i vågor som tur är så man hinner få i sig lite näring mellan varven.

• LoM

Det är ingen fara det är helt normalt. Jag hade det likadant de första 4-5 månaderna. Kunde knappt äta något. Jag blev mätt på ca 1/3 av vad jag åt innan. Men nu är jag hungrig :)

/Linda

Svar på tråden Proppmätt hela tiden!