2-åring med två hål i tänderna.
Min dotter på 2 år har nu fått två hål i sina tänder. En i underkäken och en i överkäken. Det är inga stora och hon verkar inte störas utav dom när hon äter eller dricker.
Jag borstar hennes tänder noga morgon och kväll. Bara godis på Fredagar eller Lördagar.
Däremot är det ju så att jag ammar henne fortfarande. Innan hon somnar och ibland kan hon komma in i vårat rum på natten utan att vi märker det för att hon vill ha tutten.
Jag vet inte vad jag ska göra för att sluta? För jag antar väl att det är där felet ligger?
Hur ska jag få henne och sluta känna det här tuttbehovet?
Jag behöver verkligen hjälp, för jag får verkligen jättedåligt samvete över detta. Jag känner mig jättehemsk!
Vi har pratat med FTV och fick prata med en hygienist och dom visste inte vad dom skulle göra och skulle kontakta oss igen om några månader.
Ni med erfarenhet: Vad gör tandläkaren åt det tro? Låter man det vara tills hon tappar mjölktänderna om några eller fixar dom till det eller drar dom ut tanden?
Hjälp!!!
) Kändes trist att hon skulle tvingas genomlida tandlagning så tidigt och jag var rädd att det skulle leda till tandläkareskräck men vår tandläkare var sååå duktig för att inte tala om dottern som låg och gapade trots att tårarna rann på henne ;-( Gjorde så ont i mammahjärtat. Nu får hon flourtabletter varje kväll samt att hon oftare blir kallad till sk flourlackering för att försöka hjälpa till att stärka emaljen lite. Har vi tur är det bara mjölktänderna som är drabbade men det kan tyvärr påverka de permanenta tänderna också tydligen. Kanske något att fråga om ni som har småttingar ed hål i tänderna?