• underverket 06

Ska man ha en bebispulka eller vanlig pulka till en 1-åring?

Funderar på pulka. Min son är 1 år o behöver väl en bebispulka om han ska åka pulka, men vi vill väl kanske åka med honom o då måste vi ju ha en större pulka. Vad är mest praktisk? En bebispulka som man kan dra honom i o eller större pulka där vi kan åka med honom. Ska han åka själv i pulkan så blir det ju i en pyttebacke.

Vad för sorts pulka skaffar ni till er 1- åring?

• Svar på tråden Ska man ha en bebispulka eller vanlig pulka till en 1-åring?
  • L E A

vi hade en bebispulka o så hade vi en snowracer som någon av oss åkte ner med han (en sådan med ratt)

• Suri

Oj, det har jag inte tänkt på.
    Vi skaffar nog ingen pulka till vår ettåring. Jag vet inte, men jag tror inte han skulle gilla det.
    Han kanske kan få prova någon annans i så fall.
    Vilket uselt svar du fick av mig va?

• Birgitta L

Svar till underverket 06:

Du ska inte låta din lilla ettåring åka själv i pulkan!!!
    Köp en där du kan åka med honom.

• Siili

Vår son hade en bebispulka. Det var mest praktiskt eftersom vi tog den istället för vagnen till affären många ggr. Vi var inte så ofta och åkte i backar. Vi var i en större backe en endast gång och det tyckte han inte var så speciellt roligt. Då var det roligare att åka nedför snövallarna eller åka plant tyckte han.

• Siili

När vi åkte i den stora backen så stod en av oss och puttade på och den andra ca 2 m nedanför, så han fick förvisso inte åka så långa sträckor där ändå.

• Dr Mupp

bebispulka, de brukar inte gill att åka i backar ändå i den åldern.

• Alexi

Vi har önskat oss en pulka och det ska definitivt vara en bebispulka med hög rygg där man kan spänna fast henne. Vi tänker att vi drar henne i den på plan mark, har nog inte trott att man åker i backar redan i år.

Svar på tråden Ska man ha en bebispulka eller vanlig pulka till en 1-åring?