3-punkts elle 5-punkts bälte?
Hej!
Kolla lite på bilbarnstolar till vår kommande bebis. Och vad jag förstår så finns det både 3-punkts och 5-punkts bälte att välja mellan. Vad ska man ta? Kan ni rekomendera en bra bilstol. Tack på förhand.
Hej!
Kolla lite på bilbarnstolar till vår kommande bebis. Och vad jag förstår så finns det både 3-punkts och 5-punkts bälte att välja mellan. Vad ska man ta? Kan ni rekomendera en bra bilstol. Tack på förhand.
Dom är lika bra (enligt babyproffsen) = lika säkra om det skulle hända något.
Skillnaden är mera att i 5 punkt kan du inte alls röra sig men du kan det lite grann i 3 punkts.
Så har dom förklarat detta för mig, så de ska inte vara så stor skillnad med andra ord.
Jag valde 5-punktssele. En Akta Graco Logico S med bas, supernöjd!
Jag tror att vi väljer mellan Acta Graco Logico och Brio primo. Den första är väl 5-punkt och den andra 3. Var osäker på om det var bättre med 5!
Men om 3 är lika bra så kan väl Brio Primo vara ett bra alternativ eftersom den är billigare och kanske lite lättare att bära runt på, mindre skrymmande eller?
nej jag har bara sett på dom. ska göra det nästa gång! det börjar dra ihop sig nu =)
är det 2010-årsmodeller man köper nu i butikerna? kanske man kan köpa 09-modeller på rea efter jul eller har de redan sålt ut dem?
jag SKULLE valt en acta igen, en likadan som vi hade till vår dotter (dock uppdaterad i färg och modell) men när han i affären visade hur mycket bättre britax basen satt i bilen, gentemot actas, så valde vi att byta märke. + att britaxen har ett väldigt smidigt system när man ska höja bältet. finns 8 steg och man behöver inte koppla loss och dra om bältet som på en acta, utan det sitter en "mojäng" bak på stolen som man flyttar upp och ner.
Vi valde mellan en Brio Primo med bas och en Britax babysafe plus med bas. Britaxen kändes helt klart mycket säkrare, den har ju också 5 punktsbälte så det blev den. Än sålänge är vi nöjda med valet men vi har ju inte hunnit använda den ännu :)
vad kostar britax babysafe plus med bas?
vi ska iallafall använda bas, bältad eller isofix, det verkar ju väldigt smidigt!