• Anonym

Blygdläppsförminskning

Tyvärr har jag inget svar på din fråga men är lite nyfiken på hur förminskningen gick till om det nu är dom inre du opererat?

• Anonym

Ts de där låter inte normalt alls.
    Jag kunde gå hem själv och va helt rörlig efteråt,det sved och kliade lite men annars va de inga problem och jag hade inga blåmärken heller.
    Tycker du ska kolla upp det där så fort som möjligt.Vilken klinik?
    Dessutom ska man inte behöva morfin efteråt väl? Jag behövde bara voltaren första dygnet.

• Anonym

Anonym (har gjort) skrev 2009-11-28 19:56:56 följande:

att behöva morfin ´kan väl ändå inte vara så farligt, det gjorde jag med och mår bra idag. Däremot ska hon absolut kolla upp om det är en urinvägsinfektion på gång, det kan nog inte vara så bra. Eller?
    Nej jag skrev inte att de va farligt utan jag tycker de är konstigt att inte ens morfin fick bort smärtan!
  • Anonym

Anonym (frågande) skrev 2009-11-28 21:49:15 följande:

Hej! Jag undrar bara varför ni har opererat er, ta inte illa upp jag är bara nyfiken. Har själv stora inre blygdläppar tycker jag själv, men vad är stora för er?
    När de är utanför de yttre.
  • Anonym

Anonym (har gjort) skrev 2009-11-29 12:49:21 följande:

Oj, läste nog lite snabbt, hade väldigt bråttom. Men hur länge fick du vänta på återbesök, jag tycker åtta veckor låter väldigt länge.Jag opererade mig också för att jag hade problem med att cykla, det skavde så att man kunde få skavsår av byxor och trosor. Mina hängde med ner några cm, inte så snyggt heller. Det går ju liksom inte att dölja. Så omklädningsrum var inte något favoritställe för mig heller. Nu är det däremot inga problem.
    jag kommer faktiskt inte ihåg,jag ska till kliniken i morrn igen,gjorde min op för 3år sen men blev missnöjd,ena är fortfarande utanför yttre ,så störande att behöva gör om de,dessutom betala 3000kr till fast de är dom som inte har gjort de bra. Så när jag varit där i morgon kan jag säga de. Jag har varit fött barn 2gr sen op så därför har jag inte kunnat göra om ingreppet förens nu.
  • Anonym

Precis jag orkade inte ta den diskussionen alls ,är inte speciellt rik av mig men de är värt varje krona för min del ändå, vill käna mig ekväm med min egen kropp oh kunna stå i allmänna duschar utan att må psykiskt dåligt.

De sitter mycke kvar i ett gammal förhållande jag hade med. Då va jag kanske 22år och min pojkvän då som jag hade snacka alltid illa om sitt ex hur ful och äcklig hon va mellan benen för att hennes hängde lite utanför och jag va så fiiiin,då hade jag inte så utan de kom några år senare väldigt fort och innan jag varit gravid med, så har en vän till mig tagit upp det me hur äckligt det är med stora blygläppar på tjejer och säger att det är onormalt och aldrig sätt någon ha det för och att det är säkert bara utvecklingstörda som har så osv,hon har då inte sätt mitt då men jag säger inget MEN blir mycket irriterad på hennes syn på det hela.

• Anonym

Ts! jag gjorde lokalbedövning,de dumma med att göra det är att dom sväller upp då så de är därför det lätt blir så att de kan ta för lite som de gjorde på mig.
    Jag har för mycket kontrollbehov för att bli sövd, speciellt när de fixar en där nere så är man extra vaksam.
    Jag kan skriva här till dig när jag kommer hem så får vi se hur ont jag har

• Anonym

Hej Ts! Kliniken jag gjort på är väldigt trevliga så att göra lokat känns inte jobbigt alls,dom är så naturliga och mjuka,trevliga så de känns bättre en att sitta i gynstolen på vanliga kontroller, bedövningen hade jag glömt bort hyur j-vla ont de gör ,fick 3 olika smärtstillande innan + stecolid men de gjorde fruktansvärt ont ändå,jag berättade för min kirug om dig att du måste vänta 8v på återbesöket och han tyckte de lät väldigt länge och frågade mig vilken klinik du gjort din på? men de visste jag ju inte,min kirurg äger den äldsta plastik kliniken i sthlm. Jag frågade dessutom om salvan du fick om jag kunde få sådan men de får man inte i förebyggande syfte utan bara om man får jätte ont som du då.
    En sålänge så svider de bara och stramar,har också kikat med spegel nu och de som de tog mest på är jätte uppsvälld som att stygnen ska spricka upp när somhelst,ser lite otäckt ut,medans den de tog mindre på är knappt irriterad alls.

Jag frågade också hur vanligt de är med dessa op och de görs tydligen mer och mer,de har ökat radikalt senaste 2åren sa dom,dom gör intimkirurgi minst 3ggr i veckan och ålderna på patienterna varjerar mycke också.
    De började tydligen öka samtidigt som jag gjorde min första -06.

Själv har jag då INTE erättat för någon om detta... de är för intimt och känsligt ämne för mig och anser att de är inget som någon annan har något med att göra,mitt intima är mitt.

Jag tycker man känner sig renare där nere efter förminskningen dessutom inte lika utsatt för svamp mm.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-11-30 19:43:47 följande:
    glömde säga att stygnen ska vara borta efter 10 dagar och då ska jag på återbesök
    Hej Ts! Kliniken jag gjort på är väldigt trevliga så att göra lokat känns inte jobbigt alls,dom är så naturliga och mjuka,trevliga så de känns bättre en att sitta i gynstolen på vanliga kontroller, bedövningen hade jag glömt bort hyur j-vla ont de gör ,fick 3 olika smärtstillande innan + stecolid men de gjorde fruktansvärt ont ändå,jag berättade för min kirug om dig att du måste vänta 8v på återbesöket och han tyckte de lät väldigt länge och frågade mig vilken klinik du gjort din på? men de visste jag ju inte,min kirurg äger den äldsta plastik kliniken i sthlm. Jag frågade dessutom om salvan du fick om jag kunde få sådan men de får man inte i förebyggande syfte utan bara om man får jätte ont som du då.En sålänge så svider de bara och stramar,har också kikat med spegel nu och de som de tog mest på är jätte uppsvälld som att stygnen ska spricka upp när somhelst,ser lite otäckt ut,medans den de tog mindre på är knappt irriterad alls.Jag frågade också hur vanligt de är med dessa op och de görs tydligen mer och mer,de har ökat radikalt senaste 2åren sa dom,dom gör intimkirurgi minst 3ggr i veckan och ålderna på patienterna varjerar mycke också.De började tydligen öka samtidigt som jag gjorde min första -06.Själv har jag då INTE erättat för någon om detta... de är för intimt och känsligt ämne för mig och anser att de är inget som någon annan har något med att göra,mitt intima är mitt.Jag tycker man känner sig renare där nere efter förminskningen dessutom inte lika utsatt för svamp mm.
  • Anonym

Men alltså jag har inte ont alls,de hade jag inte sist heller,de kliar bara mycket som jag skulle ha en kraftig svampinfektion så jag behöver bara alvedon men behöver inte de heller,och de sa att de är ovanligt att man får ont,kan de inte va så att du har en infektion där nu då? Hur tvättar du dig? för du ska bara tvätta med vatten.
    Ena sidan är jag rätt så blå på men andra inget alls,löder några droppar idag bara. Trodde inte jag skulle kuna sitta eller stå men jag känner knappt av min op alls.

Svar på tråden Blygdläppsförminskning