• Anonym

Blygdläppsförminskning

Anonym (ugly) skrev 2009-12-19 18:48:37 följande:

Jag har en hängläpp, ena läppen längre än den andra och när jag fick barn så sprak jag på snedden så nu hänger den verkligen löst. Blev sydd efter förlossningen men det gick inte ihop. Jag vill verkligen korrigera detta men blev avrådd till efter jag fått alla barn jag tänk mig. Hoppas dom gör ngt åt det då utan att behöva betala en massa. För det är ingen vacker syn där nere, vill verkligen inte si mig själv i spegeln ser helt vandaliserad ut.Usch!
    Varför måste du vänta till du är klar med att föda barn för? man har ju lät ihop helt efter en sådan op 6mån efteråt... och som du beskriver de så tycker jag de låter som det är värre om du spricker en gång till på den läppen,och de måste vara en större risk att du gör de igen eftersom den redan är så "skadad"
    Du får de betalt av landstinget så du behöver inte betala alls för de.
  • Anonym

Ville bara säga att hon tog bort mina stygn oxå 1 vecka efter op det var verkligen en befrielse

• Anonym
    Anonym skrev 2009-12-25 01:02:55 följande:
    Ville bara säga att hon tog bort mina stygn oxå 1 vecka efter op det var verkligen en befrielse
    Ok? jag gjorde min op för över 1 månad sen och alla stygn har inte ramlat bort en
  • Anonym

Anonym (usch) skrev 2009-12-28 19:28:42 följande:

Syns ärren på de inre blygdläpparna mkt?Jag har hängläppar, har alltid känt mig ful och så skaver det.Ändå tvekar jag, är rädd att mista känslen osv.Jag har långt till Stockholm. Jag undrar om man klarar av att resa direkt efter op eller har man svårt att gå, sitta osv??
    nej man ser inte ärren och nej du kan resa,inga problem,jag satt hos frisören i 2 timmar dan efter op
  • Anonym

Jag fick bara ont i ryggen efter min bröstförstoring =)

• Anonym

ok tänkte inte lägga mig i opererandet men jag måste bara få komplettera stora blygdläppe-hatet här :D med att de flesta faktiskt gillar vaginor som inte ser ut som streck, en vagina i sig är mer som en orkide eller något,  och att inre blygdläppar som sticker ut är det i stort sett vanligaste bland kvinnor. för i den här tråden låter det som att det skulle vara något negativt att de inre blygdläpparna sticker ut eller syns. kanske inte bland barbies, men hos kvinnor är det ngt av det normalaste.

sen kan man ju ha anledningar att vilja operera ändå, typ att det skaver eller något, men någon cm inre blygdläpp är extremt vanligt samt att vaginor kan se lite olika ut. själv tycker jag det är finast med synliga inre blygdläppar för det är estetiskt vackrare och ger mer karaktär, haha, än mer barbie-liknande vaginor där inget syns. men alla är väl fina på sitt sätt, (lol).

tycker det är hemskt med operations-hets när det gäller något som vaginor. Någon måtta får det vara, vi ska vara glada för våra kroppar.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-01-25 05:36:39 följande:
    ok tänkte inte lägga mig i opererandet men jag måste bara få komplettera stora blygdläppe-hatet här :D med att de flesta faktiskt gillar vaginor som inte ser ut som streck, en vagina i sig är mer som en orkide eller något,  och att inre blygdläppar som sticker ut är det i stort sett vanligaste bland kvinnor. för i den här tråden låter det som att det skulle vara något negativt att de inre blygdläpparna sticker ut eller syns. kanske inte bland barbies, men hos kvinnor är det ngt av det normalaste. sen kan man ju ha anledningar att vilja operera ändå, typ att det skaver eller något, men någon cm inre blygdläpp är extremt vanligt samt att vaginor kan se lite olika ut. själv tycker jag det är finast med synliga inre blygdläppar för det är estetiskt vackrare och ger mer karaktär, haha, än mer barbie-liknande vaginor där inget syns. men alla är väl fina på sitt sätt, (lol). tycker det är hemskt med operations-hets när det gäller något som vaginor. Någon måtta får det vara, vi ska vara glada för våra kroppar.
    Ja de är mycke killars fel faktiskt,mitt ex sa när vi va tillsammans att hans förra tjej hade så äcklig vagina för att ena läppen hängde ner,då hade inte jag så,sen när jag fick de så skrattade min nya pojkvän åt mig när jag va naken o sa-ja du har ju blygläppar som inte är så blyga! Sen har jag massa med tjej kompisar som sagt att -fy fan va äckligt de är när man ser tjejer med hängande blygläppar! Så de är inte så himla kul att folk blir äcklade av en heller,så visst fan lägger man sig under kniven då. Känner dessutom en tjej som har så o vägrar göra en op för hon säger de att jag ser ut så o tänker inte ändra mig men jag vet att hon lider lite av de ändå,hennes man sa vid ett tillfälle att-jaha dina hänger ju utanför,har aldrig sätt sånt förut?! Ändå så är hennes man 45år o haft en del kvinnor innan,inte så kul att höra för henne.
  • Anonym
    Anonym (nice) skrev 2010-01-25 22:23:28 följande:
    Män män män vet inte vad dom håller på med och vi apar efter och försöker vara perfekt..Måste tyvärr säga att ja opererade min pga att mannen sa att de såg ut som stekt bacon!! kul!!! Med facit i hand så kan jag ju säga att det känns betydligt bättre nu när dom är minimala man känner sig fräschare..SÅ hur det än är så ångrar jag inte att jag op mina..
    Jaha ja din kille va inte så snäll han heller, hur kan man säga så? skulle sagt de att ja men din ser ut som en prinskorv eller nåt annat.
  • Anonym
    Anonym (nice) skrev 2010-01-27 22:11:43 följande:
    Jag vet det är helt sjukt..men jag störde mig också av dem de var i vägen när vi hade sex samt att min blygdläpp åkte utanför trosorna och skavde..Min make sa det lite skämtsamt men en liten sanning fanns där..Tyvärr är det dessa j***vla porrfilmerna som förstör allt...Killar tror att det är så tjejer ser ut mellan bena men det är ju oerhört sällan dom gör det eller hur?
    Har ingen aning om hur vanligt de är men tydligen inte sååå vanligt eftersom killar påpekar de.
  • Anonym

Jag har också stora och har aldrig upplevt att nån kille inte uppskattat det. Min man älskar dem och det har fått även mig att tycka att det är ok och normalt. Sen att man har besvär av dem och därför behöver operera är en helt annan sak. Men jag tycker inet att man ska göra det bara för att en man äcklas av det.. det var det dummaste jag hört!

• Anonym

Jag hade nog 4cm  innan jag opererade bort dom..usch!{#lang_emotions_frown}

• Anonym

Hej! Tyckte det här var en sån bra tråd så passar på att fråga här :)

Jag gjorde en blygdläppsförminskning för två dagar sedan, och jag är oerhört nöjd jag har stört mig på blygdläpparna sedan jag var 16år altså i 10 år.. Har fött två barn och efter det har dom blivit en halv cm längre och lila på kanten. Jag undrar hur lång tid det tar innan svullnaden försvinner, särskilt den på klitoris? Jag tog också bort lite skinn på klitoris, för den satt fel gömd bakom för mycket och bakåt.., så nu kommer sexlivet bli bättre också :)

men tycker klitoris står ut för mycket.. men det kan ju vara svullnaden??? När lägger sig den?

• Anonym

Ni som gjort denna operation skulle ni smörja med någon kräm efteråt? För att det ska läka snabbare och bli mjukr och fibt inga ärr? Vaselib

Svar på tråden Blygdläppsförminskning