• ak15

Hur var eran mens efter misslyckat ivf försök?

Gjorde ett ivf försök i oktober men fick en blödning på ruvdag 7 sedan ett svagt plus på ruvdag 15 sedan minus på ruvdag 22 så antingen var det ett tidigt missfall eller så var det falska plus..
    Men iaf min mens är alltid som en klocka 28 dagar .... även då jag hade ett tidigt missfall för 3 år sen så kom mensen igen efter 28 dagar.... Nu har det gått 31 dagar sen jag skulle ha mensen... börjar bli orolig, hade ägglossningsflytningar den 12-14 nov. Min livmodertapp var långt ner för en 4 dagar sen och nu e den högre upp och bakåtvänd känner den knappt...
    Hur har eran mens varit efter ivf?

• Svar på tråden Hur var eran mens efter misslyckat ivf försök?
  • Lilli77

Min mens har alltid varit nagra dagar sen första cykeln efter IVF och FET. Tror att det är ganska vanligt.

Hoppas att den kommer igang snart, om det är det du vill sa klart! Annars far du kanske testa?

• Pemberly

Min mens har varit konstig efter mitt misslyckade ivf i oktober. Dels var cykeln lite längre än vanligt och dels hade jag lite bruna blödningar 5 dagar innan mensen satte igång på riktigt. Barnmorskan jag pratade om det med sade att det är ganska vanligt att den kan bli lite konstig efter hormonbehandlingen vid ivf.

• ak15

oki... ja jag börjar juh sakna den juh vill juh ha igång den så att man kan börja känna sig "normal" igen..... för en två veckor sen sved det som fan i livmodern och för en vecka sen högg det på höger sida i flera dagar ....

• Vädur 78

Jag har haft mycket mer mens och mensvärk

CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • ak15

På vilken dag kom eran mens efter era misslyckade ivf försök? kom den regelbundet sen?

• Wehee

Min mens har alltid varit sen efter misslyckat ivf. Dock inte den första, alltså den som kommer ca 14 dagar efter äp. Men nästkommande har dröjt ca 5-7 veckor och tredje lite kortare, och sen har jag varit ikapp. Jobbigt när man bara går och väntar på den. Har pratat med bm och det och de säger att det är normalt att cykeln rubbas.

• ak15

Wehee: ja de e jobbigt... hade ägglossning den 13 nov... jobbigt o vänta

• ak15

Men tycker om jag har haft ägglossning vid den 13 nov så borde jag juh fått mens nu?!?! kollade me ägglossningstest plus att det syntes på sekretet...

• ak15

Lilli77: nej orkar inte se ett minus till .... trodde där när det började hugga i magen dagarna före bim att det skulle vara mensen som var på gång... igår fick jag till och från ont i tuttarna (brukar få ont i dom en vecka före mens och så släpper det på mensdagen) men nu idag så har jag inte ont alls.... har haft en grym frossa i flera dagar nu utan att ha feber fick frossan på bim dagen tempen visar 37,2 och jag ligger på en 37 grader i vanliga fall..... fattar inget och varför e tappen bakåt var e min meeennnnssssss....fattar inte att man kan sakna den hahahaha

• Vädur 78

Min mens har kommit på RD 13
    Sen har mina menscyklar blivit lite längre efter behandlingarna. Hade innan IVF en menscykel på 26-28 dagar och sen var det 29-32 istället

CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • ak15

vädur 78: aha oki... så då behöver man inte vara orolig för att den e sen

• Mårran

Här är ytterligare en som har fått tjall med mensen efter ivf/fet. Tidigare har min mens varit som en klocka och kommit på dag 31. Nu har den dykt upp på dag 29 och 23. Dessutom blöder jag mindre och färre dagar. Det är iof skönt.
    AK15: jag har varit med om en liknande situation nu i november. Fick en blödning innan själva testdagen och trodde det var kört då. Testade även minus på testdagen för att sedan testa plus några dagar senare. Plusset höll i sig fem dagar och fick sen ytterligare en liten blödning . Gjorde utredning med ul, blodprov och urinprov som inte visade någon graviditet. Läkarnas teori är ett tidigt missfall eftersom jag även hade fullt omslag på äl-stickan under de dagar jag testade plus. Skumt och jobbigt. Nu väntar jag på att ägglossningen ska komma så vi kan planera in ett nytt försök.

• ak15

Mårran: men snacka om att ivf kan ställa till med trubbel för kroppen allt det kan juh inte vara nyttigt för kroppen...
    Ja just nu törs jag då inte ta ett grav test, rent psykiskt så orkar jag inte se det hånande minuset (om det blir ett minus)... ja min mens har juh alltid varit regelbunden det spelar ingen roll om jag har haft missfall eller opererat bort cystor (har endometrios) så har den alltid kommit på dag 28.... skulle ha haft den i onsdags fem dagar sen ..... har vitaktiga flytningar.... har haft det i några dagar nu.... hade ont i tuttarna igår och trodde att mensen skulle komma snart brukar alltid ha ont i dom en vecka före mens, men sen i morse slutade det göra ont i dom har då aldrig varit med om något sånt nu kan det som bara pulsera igenom tuttarna lite då o då...... Jag har blivit gravid på vanliga sättet förut och hoppas att jag kanske e gravid nu.... lyckan hade varit total

• Mårran

AK15: håller med dig. Det är psykiskt påfrestande att hålla på med ivf. När sedan mensen och testerna börjar krångla känns det riktigt pissigt. Jag vill inte vara med om den här situationen igen med minus och plus om vartannat. Jag förstår att du inte vill göra ett nytt grav. test. När jag höll på med min utredning slets jag mellan hopp och förtvivlan och det tärde verkligen. När sedan läkarna är villrådiga blir man inte mindre lugn i själen. Nu försöker jag se framåt och inte analysera så mycket. Nu hoppas jag att kroppen kommer tillbaka i fas så att vi kan ställa in oss på ett nytt försök innan jul. Vi har tre ägg i frysen som jag ställer mitt hopp till. Lycka till och kram.

Svar på tråden Hur var eran mens efter misslyckat ivf försök?