levercancer !!!
Jag har en undran, min pappa har sen 2 veckor legat på sjukhus.
han hade 30 liter vätska som de tappade ur hans buk och konstaterade i onsdags att han har fått Levercancer! (de konstaterade inte det då, de säger att han haft det sen 2006 men det konstiga är att jag läst brev hos honom för nåt år sen där det stod att det som var misstänkt cancer inte var det) men nu är det det iallafall och Han har sen innan: Hepatit C som har lett till skrumplever som har lett till cancer... Han är inte aktuell för varken transplantation, dialys eller operation pga dåligt hjärta.
MEN mitt problem är läkarna... de enda dom säger är "det är mycket dåligt"
ja jo VI VET ATT DET ÄR SKITDÅLIGT men vad innebär det? kommer han ligga som en grönsak på sjukhuset resten av sitt liv, hur länge det nu varar?? Cancer kan komma och gå, ibland äter det upp en person på minikort tid, ibland längre tid. Han fick pga detta påbörjad njursvikt men med medicin och dropp har njur värdena blivit bättre men han är fortfarande jättetrött och dålig och lite förvirrad i allmän tillståndet, vilket han itne var för 2 veck sen.
Är det någon här med erfarenhet av levercancer???
får ju ingen klarhet alls ur de j*vla läkarna och det driver mig till vansinne, och det finns "bara 2 läkare" på den avd och ingen av dom säger rakt ut hur läget är. det hade varit bättre o höra "han är dödligt sjuk och kan dö vilken dag som helst men vi gör allt vi kan" eller nåt annat, hellre det än denna ovisshet som dom bringar när dom säger "det är mycket dåligt och går inte att behandla" och farsan blir ju jätteledsen av alla oro.
Hepatit C
skrumplever
stor tumör på levern
påbörjad njursvikt.
Han är 69 år gammal.
var ska jag vända mig för mer info? hjälp mig.