• Cookie10

Bästföre datum på blöjor?

Har letat på liberos och pampers hemsida om hur pass hållbara blöjor är men hittar inget.
    Är det någon som vet hur länge ett paket oöppnade blöjor håller?
    Kan ju visserligen kolla imorgon på ica, men vi satt just och prata om det :)

vi ska inte ha förän i maj, men tänkte att det är bra att handla upp ett litet lager :)

• Svar på tråden Bästföre datum på blöjor?
  • trötter22

nja det har jag svårt att tro att det är, det e ju typ bara bommull

• Pemmel

Om de nu ens kan "gå ut" så måste det väl ändå ta betydligt längre tid än ett halvår. Är bomull och grejer i så då kanske kläder kan gå ut också?

• ThereseK

När jag satt o luska i det där förut så har jag för mig att det var typ 3 års hållbarhet eller nå sånt..Lr va det ett år om man ppnat förpackningen?? Nåt sånt iaf, så du kan lugnt bunkra upp =)

• Natta006

Kollade våra paket som vi köpt, ett libero och ett pampers, finns bara tillverkningsdatum och tid inget Bäst före datum...
    De som ligger hos BVC osv, som man kan be om ifall att en olycka händer har dem ju i år och dagar typ, så ett oöppnat paket som ligger torrt och inte blir utsatt för fukt lär ju också hålla BRA länge :)
    Så handla på ni :)

• steffo5
    trötter22 skrev 2009-11-28 22:24:55 följande:

nja det har jag svårt att tro att det är, det e ju typ bara bommull

Vänta nu...

Enligt Pampers innehåller deras blöjor:
    "Tygliknande" plastmembran (stänger inne fukt).
    "Tygliknande" polyesterfolie (direktkontakt med huden, leder bort fukt).
    Polyakrylat (superabsorbent)
    Färgpigment (för mer klädlik karaktär)
    Tejp
    Klisterzon

Alltså inget naturligt över huvud taget... Så de håller gissningsvis några tusen år om man så öppnar paketet och gräver ner blöjorna i jorden.
  • zZzZz
    steffo5 skrev 2015-03-21 12:48:39 följande:
    Vänta nu...
    Enligt Pampers innehåller deras blöjor:
    "Tygliknande" plastmembran (stänger inne fukt).
    "Tygliknande" polyesterfolie (direktkontakt med huden, leder bort fukt).
    Polyakrylat (superabsorbent)
    Färgpigment (för mer klädlik karaktär)
    Tejp
    Klisterzon

Alltså inget naturligt över huvud taget... Så de håller gissningsvis några tusen år om man så öppnar paketet och gräver ner blöjorna i jorden.
    Du, tråden är från 2009, det är sex år sen...
    varför lyfta en så gammal tråd ens?
Svar på tråden Bästföre datum på blöjor?