• ElviraSofia

Julklapp till pojkvänn och lillebror

Båda är precis runt 20 och ja... killar. Vilket gör det väldigt svårt för mig, dom önskar sig inget heller, någon av dom.

Vad kan man köpa som killar i allmänhet gillar? som inte ruinerar en?

• Svar på tråden Julklapp till pojkvänn och lillebror
  • vargaa

Min sambo sa häromdan att för att köpa ngt till en killar så går man in på teknikmagasinet, blundar och öppnar katalogen, sätter fingret på en sida och sen köper man det man pekar på. Alla prylar är kul, tycker han. Men såklart är det inte riktigt så lätt alltid.... :p

Bluebox och Coolstuff är det väl som har prylar också? Kikat på dom webbutikerna? :)

Kläder tycker jag brukar funka till killar i den åldern. Nån snygg tjocktröja eller ett par t-shirts från JC. Beroende på vad de gillar.

Har de ngt intresse kanske man kan hitta ngt som anspelar på det? Småsaker med favoritlagets märke på eller liknande brukar uppskattas - och kan vara hur billigt som helst.

Vet inte vart du bor men i Kista Galleria finns en jättemysig butik där man kan plocka åt sig fin choklad, praliner, glögg, honung, och annat smått o gott av fin kvalité i en snygg korg/ask av lämplig stl och ge bort. Fanns även en liten flaska med "gammeldags hostmedicin" och liknande, om man tycker sånt är lite kul. Behöver inte bli så dyrt och där kan man hitta lite speciella saker (mest ätbart men också lite annat). Kan ju funka. :)

Personligen tycker jag att när man blivit vuxen och har egen inkomst mm, ffa om man har gemensam ekonomi, så är detta med julklappar ibland lite överdrivet. Det kanske räcker med att man spenderar julen tillsammans? Pengarna för klappar kan man lägga på barnen, eller i sparkassan så att man i vår kanske kan resa nånstans ihop eller liknande. Något att fundera på om man tycker att man mest letar klappar "för att". :) Istället kan man överraska varandra med presenter när det inte förväntas, när man bara ramlar över ngt som man känner att ens partner skulle uppskatta.

• Maac

åh, vad hemsk tvålnäsan var! Helt osmakligt äcklig, haha.

Jag röstar på några t-shirts från JC helt klart!

Svar på tråden Julklapp till pojkvänn och lillebror