• Bruden1

Har alla i vecka 39 kännt av sammandragningar/värkar som gör ont??

Jag har inte känt något speciellt annorlunda.....tyvärr!

Haft lite som mensvärk till och från sen i fredags....men inget mer.

Har sammandragningar, men inga som gör ont.

Varför händer det inget?
    Varför kan det inte sätta igång?

Eller.....har det varit så för någon att det bara börjat, helt utan förvarning!?!? Ingen lång latensfas utan bara börjat "pang på"!?!?

Är ju i vecka 39 nu, 38+5 idag och vill träffa vår bebis NU!!

• Svar på tråden Har alla i vecka 39 kännt av sammandragningar/värkar som gör ont??
  • Jezza

Jag har haft väldigt starka kraftiga sammandragningar, men inga som direkt gjort ont.
    Har också molande mensvärk, slemproppen gick i torsdags men än så länge har inget mer hänt.
    Har bf imorgon och börjar redan bli riktigt deppig för att bebisen inte kommer ut.

Jessica v.40

• Katie

Jag är också i v. 39 och känner absolut ingenting!! Har inte haft mensvärk, sammandragningar, ilningar..NADA!!

Trodde mig ha sammandragningar och mensvärk..men det visade sig vara en rejäl UVI. Så nu sitter jag här och käkar penicillin och känner mig toppen i magen!

Trodde slemmisen lossnade i måndags..men det var nog bara mera flytningar för det har slutat komma.

Inte ens brösten har börjat läcka eller svullnat mera..

Har ingen tydan alls till att det är på gång. Med min tur går jag nog över med 3 veckor!

• Bruden1

Katie

Ja, visst e det jobbigt!!!

Vill ju träffa bebis NU

• adrenalin

Jag är i v38+2 idag och det är samma här!
    Jag har haft sammandragningar och lätt mensvärk men inget som känts vidare värst mycket. Sammandragningarna har nog börjat komma liiite oftare senaste veckan tror jag, men som sagt så gör de inte ont alls.

Tack vare detta så känns det som att det kommer ta en evighet innan det sätter igång.

• Ninette

Med dottern så hade jag inte en förvärk innan förlossningen satte igång. Men vid 21-tiden så kom första värken och från det så var dom regelbundna med 3-4 minuters mellanrum... Sen är hon född runt 17 dagen efter (v 41+0)

Den här gången har jag inte heller några förvärkar (bf imorron!!!!). Men jag fick åka till förlossningen på koll idag och fick då ligga med ctg apparaten (eller va det heter) i 30 minuter, den visade på sammandragningar ganska regelbundet även om jag inte kände av dom nåt speciellt så nåt händer det tydligen där inne Har nån sån där känsla av att de blir som förra gången att när värkarna väl kommer så kommer dom på riktigt på en gång, får väl se om de stämmer

• adrenalin

LeAnna, hur känns det när det inte känns nåt?
    haha, dum fråga ser jag, men NÅT måste det ju kännas nästan?

• Ninette

haha, såg lite lustigt ut ser jag nu alltså, jag kände att livmodern spände sig lite (tyckte jag) men på apparaten så såg vi att siffrorna blev lite högre ibland för att sjunka vääääldigt rätt vad de var... å då va de inte mycket till sammandragning Kommer inte ihåg vad siffrorna var uppe på när det satte igång med Mira men vet att det var mycket högre siffror än idag iaf Tror sammandragningarna kom upp till typ 35 (kanske 40) idag...

Sammandragningarna KÄNNER jag men dom gör inte ont på nåt sätt, obehagliga kan dom bli nån gång men inte onda hittills iaf. Vore trevligt iofs om dom började göra ont så man får träffa trollet Fick en tjuvkik idag iaf, dom gjorde extra ul när vi var där

• jungfu

Jag är visserligen bara i v34 men har aldrig känt av en sammandragning, är det någon här som varit med om liknande...? Funderar lite på hur det ska kännas när de väl kommer, eller "förvärkarna" startar. Har ju lite tid på mig, men är ändå nyfiken

• ebben

Jag har inte haft det mina 2 tidigare graviditeter/barn.
    Nu har jag lite förvärkar då o då ,redan i v 30 började de...........KAN ju bara vara olika från gång till gång.......men BM säjer att det KAN bero på att jag fick barn så nyligt......sonen är bara 14 månader...........

• adrenalin

LeAnna
    Har du så hela tiden? Bökar ungen runt mycket även fast du har sammandragningar?
    För ikväll har jag haft ovanligt mycket. Säkert var femte minut senaste halvtimmen. Men det gör inte det minsta ont men man känner att det trycker mot lungorna.
    Undra om det börjar närma sig nu då kanske? Vore himla skönt att slippa vänta till 25e som min kvinnliga intution förutspått...

Junfu:
    Sammandragningen känns som att det trycker mot lungorna. Så är det på mig i alla fall!

Svar på tråden Har alla i vecka 39 kännt av sammandragningar/värkar som gör ont??