Inlägg från: hmcc |Visa alla inlägg
  • hmcc

kastrering/kemisk kastrering?

Vad är det som hindrar dig att göra en riktig kastrering, vad tror du blir en nackdel eftersom du tvekar.

I ditt läge hade valet varit lätt om jag hade suttit samma sits.

• hmcc
    kar0liiinan skrev 2009-12-05 12:32:35 följande:
    Jag har gjort kemisk nu för ett litet tag sen just för att se hur han kommer ändra sig, veterinären jag pratade med berättade att det var vanligare med biverkningar för ett par år sedan men nu har de bytt ämne i det de sprutar in så biverkningarna ska inte alls vara lika vanliga.. Än har jag inte märkt någon skillnad på min hund men det kan ta upp till 6 veckor.. karolinaochzac.blogg.se
    Det är klassiskt.

"jag har inte märkt någon skillad, men det kan ta upp till..."

Der värsta jag har hört är att någon sagt 3 månader.
    Jag tror att det är nåt veterinärerna säger för att man inte ska komma och klaga.

När det gäller vanligt kastrering ser man skillnad på några dagar.
  • hmcc
    köttbullelydnad skrev 2009-12-05 20:23:28 följande:
    Men vänta lite nu... Man märker faktiskt ingen större skillnad på hunden så fort som redan dagen efter, oavsett vanlig kastration eller annan typ. Hunden är oftast medtagen om den genomgått ingreppet i den vanligaste typen, och det tar ju även ett tag innan man når önskad effekt då testosteroner måste börja dämpas först. Tror knappast det har med att man inte ska kunna "komma tillbaka och klaga".
    Det märks betydligt snabbare än en månad.

Dom flesta med vanlig kastrering märks det redan efter några dagar.

Bägge mina ändrade sig totalt inim en vecka.

Jag träffade en idag som kastrerades för 3 veckor sedan och han var en ny hund.

När det gäller sprutorna tycker jag det finns massor av bortförklaringar hos dom som fortfarande hoppas att det ska funka.
Svar på tråden kastrering/kemisk kastrering?