Inlägg från: Hundägare i Gbg |Visa alla inlägg
  • Hundägare i Gbg

kastrering/kemisk kastrering?

Vi har kastrerat vår hund med chip. Precis som några varit inne på så gjorde vi det för att se om det hade effekt innan vi kastrerade på riktigt. Det har funkat jättebra men nu märks det att effekten håller på att klinga av. Helst skulle jag vilja kastrera på riktigt nu men det passar inte förrän till våren (vi är beroende av vårt hunddagis och där kan han inte vara när han är nyopererad) så det blir ett chip till och sen riktig kastrering till våren när jag är mammaledig. Surt att behöva lägga pengarna på det nu när vi ändå bestämt oss för att göra det på riktigt men men.

• Hundägare i Gbg
    rasajj skrev 2009-12-05 23:50:34 följande:
    Varfor valjer man att 'testkastrera'? Varfor later man bli att kastrera om man itne far beteendeforandring? Kastreringen ar ju mycket mer an bara beteende, tycker det ar markligt att det ar sa mycket motstand mot hundkastreringar i Sverige, medan att katterna ska kastreras ar mer eller mindre sjalvklart.. Jag hoppas TS valjer att kastrera, for hundens skull. Oavsett om det ger forandringar i beteendet eller ej.
    Vi testade att kastrera kemiskt för vi ville se VILKA eventuella beteendeförändringar vi skulle se. Det är ju inte alla som är nöjda med hur hunden blir efter kastrering. Man vet vad man har men inte vad man får kan man säga.
Svar på tråden kastrering/kemisk kastrering?