• Merry

När mörknade era vårtgårdar?

Hej!
    Jag hade en liten fundering & hoppades att ni gravida kvinnor kunde informera mig lite! När mörknade era vårtgårdar??

/Merry

• Svar på tråden När mörknade era vårtgårdar?
  • Mia W

Ungefär då mensen uteblev. Sedan växte brösten och ömmade redan innan föreväntad mens till vecka 7 kanske. Då kändes de helt ogravida, farm till nu då de åter börjat ömma och växa. Verkar gå lite ryckigt utvecklingen!

• Merry

Ingen mera som vill ge mig info??
    /merry

• MickisW

Tycker inte dom mörknade speciellt mycket alls under graviditeten med Moa, men möjligtvis att dom blev liite mörkare direkt i början.

Nu är jag i v. 10 med nummer 2 och ser ingen skillnad på vårtorna alls.

• Suss

Det har inte hänt än och är i v21

• Leonesse

hej, på mig så blev de mörkare nästan på en gång. Dessutom började brösten att växa nästan på en gång också, allting hände samtidigt.

• Mamba

jag vet inte när det var, en kväll insåg jag bara chockat att brösten såg konstiga och annorlunda ut.....nu har jag vant mej.
    Men som sagt, vet inte när det var....

• Lotten

mina har inte mörknat och jag är i vecka 28 nu

• Linda 23

jag är i vecka 39 och mina har inte mörknat särskilt mye. men jag hade ingen färg nästa från början...

• Annki

Mina har ändrat färg jättemycket, vet inte riktigt när det hände, det smyger sej på...men ca v 17 skulle jag tro att de var riktigt mörka.

• Sandy13

Mina har inte mörknat än och jag är i 8 mån.

• Kimmi70

Börjat mörkna nu, är i v 12+0

• SaraLotta

Har inte mörknat, däremot blivit större, ömmare och kliar något groteskt. Helt fnasiga nu med läderhud! *s*

• smajlet

Är i vecka 23 och mina bröstvårtor har mörknat pyttelite upptäckte jag bara för någon vecka sedan. Jag trodde inte de skulle mörkna alls, men det har de gjort. Det är nog väldigt individuellt tror jag. En fråga har jag.
    Är det fler än jag (och SaraLotta, som har något liknande) har fått torra bröstvårtor, samt ser det ut som det kommer något vitgult ut ur dem och lägger sig som en liten beläggning! Någon mer som har? Lite äckligt faktiskt.

• kardemumma

Mina har mörknat litegrann den sista veckan .
    V 17-18.

• ängeln

Mina mörknade lite i v6-7 och så växte de till en stl.
    Men sen hände inget från ca v 22-24 och så upptäckte jag helt "plötsligt" att de hade blivit riktigt mörka och stora. Men själva brösten har inte växt mer.Jättekonstigt tycker jag själv...Men antagligen så växer de inte mer förren det är dags för amning.
    Och av svaren ovanför att döma så verkar det vara normalt med precis alla varianter som finns!

• tinna

Aldrig! Ser ut som dom gjorde innan jag blev gravid frotfarande å nu har kjag tom slutat amma. Det är nog himlans individuellt tydligen!

• selma

Hej! Mina blev mörkare i slutet av vecka 7 och då blev även brösten lite större och ömma. Har små bröst så det märktes snabbt.

• Zizzla

Mina har mörknat lite efterhand och även blivit större, vårtgårdarna alltså. Brösten växte en storlek dom första veckorna redan och blev även mer ådriga. Jag är i v.28 nu.

Svar på tråden När mörknade era vårtgårdar?