• ElinKratz

    När kan man börja med majskrokar?

    När kan man börja ge sina barn majskrokar? :)

  • Svar på tråden När kan man börja med majskrokar?
  • sasssyy

    men varför ändå liksom?? varför inte introducera lite frukt att gnaga på istället?? Jag är nog för gammal för sånt här *S*

  • parvati
    sasssyy skrev 2009-11-30 17:45:23 följande:
    men varför ändå liksom?? varför inte introducera lite frukt att gnaga på istället?? Jag är nog för gammal för sånt här *S*
    majsbågar är lättuggade och smälter så det är lättare att tugga för ett litet barn än frukt. Inget nödvändigt rent näringsmässigt men underbart att ha när man väntar på middag eller något att sysselsätta sig med på bussen.
  • La Lola
    sasssyy skrev 2009-11-30 17:45:23 följande:
    men varför ändå liksom?? varför inte introducera lite frukt att gnaga på istället?? Jag är nog för gammal för sånt här *S*
    Det ena utesluter ju inte det andra.......

    Majskrokar är ett trevligt alternativ till rån som kan vara vassa och svåra att hålla i.
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Blå Flygare

    La Lola skrev 2009-11-30 17:10:31 följande:


    För att?
    De har inget tillsatt fett, så ger man bara det och ingen mat man tillsätter fett till är det inget bra. Men en majskrok motsvarar väl ett majskorn.... Vi ger massor, perfekt tidsfördriv när man står o lagar mat med en lika otålig 3-åring runt bena Bra också när tänderna kliar.
  • La Lola
    Blå Flygare skrev 2009-11-30 20:23:08 följande:
    De har inget tillsatt fett, så ger man bara det och ingen mat man tillsätter fett till är det inget bra. Men en majskrok motsvarar väl ett majskorn.... Vi ger massor, perfekt tidsfördriv när man står o lagar mat med en lika otålig 3-åring runt bena Bra också när tänderna kliar.
    Men de som inte äter mat lär väl äta ersättning eller bröstmjölk?
    Få barn lär nog leva (och överleva) på endast majskrokar.
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • gelemamman

    min första reaktion är spontant; har ni smakat på dessa krokar? jag gav dom till min son och blev lite förundrad då han helt blankt vägrade äta dessa, smakade och fy attans så räligt det var... helt smaklöst!

  • Blå Flygare
    gelemamman skrev 2009-11-30 20:33:57 följande:
    min första reaktion är spontant; har ni smakat på dessa krokar? jag gav dom till min son och blev lite förundrad då han helt blankt vägrade äta dessa, smakade och fy attans så räligt det var... helt smaklöst!
    Ja, jag har smakat. Och tycker smaken är lika intetsägande som grötens hans. Men bättre än semperburkar som luktar kattmat. Men båda han o dottern älskar majskrokarna, så varför inte?
  • La Lola
    gelemamman skrev 2009-11-30 20:33:57 följande:
    min första reaktion är spontant; har ni smakat på dessa krokar? jag gav dom till min son och blev lite förundrad då han helt blankt vägrade äta dessa, smakade och fy attans så räligt det var... helt smaklöst!
    Jepp, såklart har jag smakat.

    Hedda tycker de är jättegoda.
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • gelemamman

    semperburkar vet jag inte mycket om då jag alltid gett sonen samma saker som vi ätit.
    ja absolut älskar era barn dom så absolut!
    jag skulle aldrig få för mig att ge mina barn det då jag vet hur det smakar men alla e vi olika och tur e väl det! ;)

  • SilverEmma

    Man ska inte ge för många då dom kan vara förstoppande.

    Dock har jag aldrig märkt av det på dottern...hon har knaprat såna som en galning sedan hon var 4 månader.

    Det har kommit majskrokar med fruktsmak nu förresten! Enligt en kompis så både luktar & smakar dom fruktansvärt illa...någon som testat?

  • parvati
    gelemamman skrev 2009-11-30 20:55:38 följande:
    semperburkar vet jag inte mycket om då jag alltid gett sonen samma saker som vi ätit.ja absolut älskar era barn dom så absolut!jag skulle aldrig få för mig att ge mina barn det då jag vet hur det smakar men alla e vi olika och tur e väl det! ;)
    Vi vuxna är vana vid salt därför tycker du nog majskrokarna inte smakar.
  • gelemamman

    tror inte det har med saltet att göra, gillade inte smaken helt enkelt! precis som jag inte gillar korv med stroganoff... tex.
    jag använder ytterst lite salt i vardagen f ö.

  • Miss Dee

    Jag har precis upptäckt majskrokarna! Min tjej är 6 månader! Min fråga är : Ska hon hålla själv i krokarna, sätter hon den inte i halsen då?

    Hon gillar de, men jag har inte vågat släppa för att hon själv skall hålla!

  • Tasha78

    Miss Dee skrev 2009-12-06 22:55:35 följande:


    Jag har precis upptäckt majskrokarna! Min tjej är 6 månader! Min fråga är : Ska hon hålla själv i krokarna, sätter hon den inte i halsen då? Hon gillar de, men jag har inte vågat släppa för att hon själv skall hålla!
    Det går bra dom smälter i munnen jag var livrädd när min lilla stoppade in en stor bit i munnen men det gick jätte bra förutom att hon blev förbannad för att jag provade dra ut den
  • Smulan87

    Ja dom smälter ju i deras mun, dom tuggar ju inte, dom suger, och då hinner dom bli gegga i munnen =) devin har hållt sina själva sedan han var nästan 4 mån, och de fixarhan =)


    Miss Dee skrev 2009-12-06 22:55:35 följande:
    Jag har precis upptäckt majskrokarna! Min tjej är 6 månader! Min fråga är : Ska hon hålla själv i krokarna, sätter hon den inte i halsen då? Hon gillar de, men jag har inte vågat släppa för att hon själv skall hålla!
    (¯`°?.¸ ♥ Devin 090615 ~ linaekesrydh.blogg.se ♥¸.?°´¯)
  • Mormor Lotta

    Majskrokar är toppen för barn som ska ha tänder. De kan suga på dem gnaga på dem för det mesta är luft. De smälter enkelt så det är inte risk för dem att sätta i halsen. Perfekt när barnen blir lite sugna på något

Svar på tråden När kan man börja med majskrokar?