• Burberry

Använder du äkta päls

Att ha barn är inte mera jobbigt än man gör det!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder du äkta päls
  • Helene OSV

Ja, jag har en underbar ullkappa med äkta silverrävspälskrage som jag ärvt av min mormor och den använder jag om jag ska vara riktigt fin!
    Skulle aldrig falla mig in att INTE använda den bara för att det är päls! Det skulle ju vara slöseri!
    Skulle däremot inte gå och köpa mig en ny päls!

• Trailer T

Nej, jag gillar inte päls, varken fusk eller äkta

• hallencreutz89

varfor finns det inget alternativ for oss som inte ager en pals men som inte skulle ha nagot emot att gora det

• ignatius

Nej, inte såvitt jag kan komma på.

• Trollet Ludenben

nej, skulle aldrig komma på tanken. Hoppa djuren spökar i era jävla pälsar och biter er i rumpan som hämnd.

Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • Blåbärspaj

Vi har en massa renhudar med tillhörande päls som man har på skotern eller i kälkar eller på isen när man pimplar.......men jag brukar ju inte bära dem på mig men jag ligger på dem och det är gött :D

• Plutteli

Nej, inte "mode" päls (dvs päls på kläderna) där är det fusk som gäller, om jag köper nått med päls på, tycker det är så löjligt fult för det mesta...

Däremot kan jag använda "nytto" saker, typ fårskinn och liknande för värme i barnvagn osv.

• lövet2

Nej, inte som kläder. Däremot använder vi renskinn att sitta på, precis som någon annan skrev här ovanför.

• LeWi

Vi har flera fällar hemma... Fårskinn mest.
    Men min son har en mantel som är kantad mad vargskinn upptill och min dotter har en som har rävbräm.
    Jag har dessutom en rundgarvad polsk räv till fint.

Dock används allt utom fårskinnen uteslutande vid historisk återskapning.
    Kommer man med fuskpäls där blir man utbuad.

Har dock inga pälsar som kommer från djur som blivit uppfödda för att bli päls.
    Min räv fick sätta livet till för den tog höns om jag minns rätt. 

I reject your reality and substitute my own.
Svar på tråden Använder du äkta päls