• Anonym (Pernilla)

Firade ni 6 månaders dagen?

På onsdag har jag och min pojkvän varit
    tillsammans i 6 månader, han har pratat
    massor om den dagen och jag känner mig lite
    förvirrad.

Tänkte att vi kunde göra något mysigt tillsammans,
    nu är jag rädd att han ska köpa något och så kanske inte
    jag gör det.. Eller så kanske jag väljer att köpa något så
    gör inte han det..

Vet att det låter som ett fjortisproblem, men jag vill att
    det ska bli lika från oss båda.

Hur gjorde ni?

Har lite dåligt med pengar, tänkte om nån kunde
    komma med något billigare alternativ om jag nu måste
    köpa något?

• Svar på tråden Firade ni 6 månaders dagen?
  • tjej87

Jag köpte ett armband till honom på 6 månadersdagen där det stod L

• tjej87

okej, blev fel...
    Det stod L (L) M (fast med ett hjärta men gick tydligen inte att göra sånna symboler här) + vårt datum och så hade han bokat varsinn massage åt oss som vi var på på eftermiddagen. Handlade hem lite god plockmat och vin och myste sen hemma på kvällen :)

• Anonym (Pernilla)

Det låter gulligt, men jag känner att det känns
    lite för stort på något sätt.
    Visst vi har känt varandra sen många år tillbaka
    och jag älskar honom verkligen,
    men jag tänkte mer nått litet sött :)

• tjej87

Anonym (Pernilla) skrev 2009-11-30 01:46:22 följande:

Det låter gulligt, men jag känner att det kännslite för stort på något sätt.Visst vi har känt varandra sen många år tillbaka och jag älskar honom verkligen,men jag tänkte mer nått litet sött :)
    Du kan ju köpa hem extra god frukost och överraska honom med frukost på sängen och sen en massage som du ger själv? Mysig start på dagen :) Kanske nån liten present, jag gav kalsonger med hjärtan på alla hjärtans dag, gulligt men billigt :) Eller ett foto på er två i en ram kanske om du har nått fint foto?
  • Anonym (Pernilla)

Jo, det låter lite mildare.. hehe

Tack för tipsen! Godnatt på dig!

• Anonym (Pernilla)

Hohooo.. Nån mer med tips kanske? ;)

• BlommyNess12

Nä det firade vi inte.. Vi har firat årsdagar, inte alla..

• Anonym

6 månader firade vi inte, bara årsdagen. då lagade vi middag ihop och delade på några flaskor vin. tycker jag är en trevlig present.

• Burberry

Nej, vi firade inte halvårsdan. På årsdagar brukar vi oftast gå på restaurang å käka något gott.

Att ha barn är inte mera jobbigt än man gör det!
  • Anonym (matis)

Jo vi firade 6mån dagen+att vi firar alla årsdagar.
    Jag köpte en klocka till honom och han fina underkläder och annat smått och gott till mig sen bjöd han mig på restaurang.
    Men laga lite god mat och drick ett gott vin eller köp mysfrukost som någon här ovan nämnde.
    Vet igentligen inte om man måste köpa presenter :S Hela grejen är ju att man ska göra nåt mysigt tillsammans.
    Du kan ju säga till honom lite försiktigt att han inte ska köpa nåt så dyrt till dig så behöver inte du oroa dig om din present blir billigare än hans
    Det är ju ändå tanken som räknas

• Anonym

Vi vet inte vilken dag vi blev tillsammans, känns lite löjligt att bestämma en exakt dag. Lättare om man har förlovat eller gift sig. Så nej, vi firar inte årsdagar än, men vet på ett hum ungefär vilken period under året vi blev tillsammans och brukar prata om hur det var första gången vi sågs osv, men vi gör ingenting speciellt.

• Anonym

har bara läst ts..

Vi gjorde ingenting på 6 månadersdagen, däremot firade vi 1 årsdagen lite mer.

Ska det firas kan det väl lika gärna vara med lite extra mys o go mat o sånt, måste man köpa presenter. Köper han en åt dig låt honom göra det, ge honom en helkroppsmassage av dig själv som present då. Lägg till att du är naken med lite tända ljus o myspys kan jag garantera att han inte kommer klaga.

Svar på tråden Firade ni 6 månaders dagen?