Irritation i underlivet
Hjälp!
Måste få detta utrett nu. Jag är 20 år och har haft ett stabilt förhållande med min pojkvän i snart 2 år, jag går på p-piller och allt är bra.
För ca 1-2 månader sedan hade jag svamp för första gången, ingen aning om vad det kan ha utlösts av.. Möjligen för mycket sex?
Efter det (jag mådde verkligen dåligt psykiskt av min lilla svampperiod på 4-5 dagar) har jag börjat "nojja" över att jag har svamp jämt. Jag har till och med själv orsakat torrhet i underlivet genom att jag, så fort det kittlats lite där nere, börjat pilla utvändigt och invändigt för att kolla om det kan vara svamp igen. Har hänt 2-3 ggr sedan min svamp.
Urlöjligt och urjobbigt!
Jag undrar: om man har svamp, får man jämt korniga flytningar? Det hade jag väldigt mycket då jag hade svamp och det kliade som fan minns jag.
Nu när jag inbillar mig att jag har svamp kliar det inget utan kan kittla utan ex troskanten, då börjar jag pilla ex när jag varit på toa och hålla på så att det börjar svida, inte klia, och då får jag ännu mer "nojja".
Konstig fråga kanske men vad ska jag göra för att sluta nojja? Jag vet ju hur svamp känns/är och vad man ska göra åt det men jag verkar fortfarande inte förstå..
Kan jag smörja mig med idomin/olja/något annat i underlivet (både utanför och på de inre blygdläpparna) eller vad ska jag göra? Behöver något tips snart innan jag orsakar ett bombnedslag i min nedre region, aotch!
JÄTTEtacksam för svar!