• stina k

Ni som provat hallonbladste.. Funkar det?

Är i vecka 38 nu och känner att det börjar bli dags för bebis att komma ut snart. Vill inte gå över tiden.

Köpte hallonbladste igår och hade som lite mensvärk inatt. Tänkte om det kan vara teet?

Ni som provat hallonbladste, har det funkat?

Har hört att det vara vara bra efteråt också, för amningen och läkningen av livmodern. Någon som har några tankar kring det?

• Svar på tråden Ni som provat hallonbladste.. Funkar det?
  • stina k

Puffar.. Ingn som kan komma med någon åsikt?

• Zapatos

Puffar , är me nyfiken på om det kan hjälpa till lite, annars är det kanske bra efteråt som du skrev vid ammning å läkningen av livmodern?

• challe 1

hallonblads te används för att stärka livmodern inför kommande uppgift, inte för att sätta igång en förlossning.

har där emot hört någon om att ??basilikate?? skulle kunna sätta igång en förlossning.

• stina k

Har läst att hallonblad innehåller oxytocin som är värkstimulerande och därför kan funka att skynda på förloppet lite. Samt att det stärker och det är ju bra.

Nyfiken på om någon testat och tycker att det funkat eller inte..

• linee

Är nu på BF+8 och har druckigt upp tre förpackinigar (sen v 37 )med hallonbladste. Och inget har hänt.. Så hoppas på att det hjälper efter iaf! Men det är ju alltid värt att testa!!

• Ttina

drack det med min förstfödde. Börja i vecka 38+ nånting, drack några dagar sen va han ute.. om de berodde på teet eller ej vet ja inte, tror inte de! hade även i nejlikor..
    väntar mitt andra nu å börja me teet i v 35, e i v 37 nu å känner inge annorlunda.

• Disown

Jag har druckit hallonblads te i ca 4dagar och mina sammandragningar har gått över till förvärkar, med kraft. Kanske bara en tillfällighet men jag fortsätter då drickandet och hoppas på det bästa!

• nevadita

...är på BF+2 och har druckit hallonbladste sen ett par veckor.

..?:*¨¨*:?..♥..Krumelura..♥..?:*¨¨*:?..
  • Mummyfied

Jag drack hallonbladsté från vecka 35 och födde i vecka 38. Hade en bra och snabb förlossning och livmodern drog ihop sig jätte nsabbt efteråt. Vet ej om teet påverkade det hela, men kanske :)

• stina k
    Violiejolie skrev 2009-12-02 00:40:44 följande:
    Jag drack hallonbladsté från vecka 35 och födde i vecka 38. Hade en bra och snabb förlossning och livmodern drog ihop sig jätte nsabbt efteråt. Vet ej om teet påverkade det hela, men kanske :)
    Nä, man kan ju aldrig veta hur det varit om man inte druckit det, men det kan ju kännas bra att man ev gjort något bra iallafall.

Jag har haft som lite mensvärk nu när jag druckit det, hoppas att det hjälper på något vis iallafall. Stärker, sätter igång i tid eller gör att det läker snabbare
  • stina k

Hej alla!

Vill bara uppdatera läget.

Fick en dotter i söndags. (Vecka 38+0). Vattnet gick vid 6 på morgonen. KLockan 17.18 var hon ute. Jag blödde ca 200 ml vilket var lite sa dom, man får blöda upp till en liter. Förloppet gick väldigt fort och det känns som jag blöder väldigt lite redan nu.

Man kan ju aldrig veta vad som hänt om jag hade hoppat över en veckas dricknde med hallonbladste, men allt jag hört om det blev för mig iallafall. Ville bara tipsa om någon undrar :)

• Duefigli

stina k skrev 2009-12-08 21:02:10 följande:

Hej alla!Vill bara uppdatera läget.Fick en dotter i söndags. (Vecka 38+0). Vattnet gick vid 6 på morgonen. KLockan 17.18 var hon ute. Jag blödde ca 200 ml vilket var lite sa dom, man får blöda upp till en liter. Förloppet gick väldigt fort och det känns som jag blöder väldigt lite redan nu. Man kan ju aldrig veta vad som hänt om jag hade hoppat över en veckas dricknde med hallonbladste, men allt jag hört om det blev för mig iallafall. Ville bara tipsa om någon undrar :)
    GRATTIS!

Jag drack också teet (med nejlikor i) och födde i vecka 38 +. Vet ju såklart inte om det var teet, men förlossningen var snabb och smidig och jag blödde väldigt lite.

Ska definitivt dricka det nästa gång med, men itne börja för tidigt utifall att det drar igång saker.
  • ozapoza

Jag drack också te i nästan två veckor innan förlossningen (1:a barnet). Hade en del förvärkar under den tiden men de gjorde inte jätteont. Min förlossning var snabb och smidig, tog knappt 10 timmar från första värken och livmodern drog ihop sig snabbt.

Barnmorskan på MVC kommenterade att jag var mycket "värkberedd" (låter bra iallafall) och barnmorskan på förlossningen kommenterade att värkarna var täta, intensiva och effektiva. Tror på hallonbladste!

Svar på tråden Ni som provat hallonbladste.. Funkar det?