• emmagha

Föräldraledig Partille

Hej!

Är mammaledig med min dotter som blir 4 månader i mitten av december. Undrar om det finns någon i Partille som också är föräldraledig och skulle vilja träffas och gå promenader, ta en fika etc.?

Vi flyttade till Partille ungefär samtidigt som vår dotter kom så vi har inte gått på någon mammagrupp här. Vore trevligt att träffa andra som också är hemma om dagarna!

• Svar på tråden Föräldraledig Partille
  • emmagha

Hej!

Va roligt att höra från någon mer som är hemma i Partille! Kan det bli lagom att höras av efter jul och nyår kanske för en promenad eller så?

• emmagha

Hej alla och god fortsättning!

Nu när helgerna är över tänkte jag höra efter om vi skulle ses någon dag framöver för en promenad eller fika?

Tänkte föreslå nu på fredag (22/1). Vet inte vad det ska bli för väder, har ju varit så himla kallt ett tag nu att jag faktiskt hållt mig inomhus... Men vi kan väl bestämma träff någonstans och så ta en promenad om vädret tillåter och om det är för kallt (eller regnar) ta en fika istället?

Bestämmer vi tid och plats här eller gör man det via mail eller hur brukar det fungera?

• emmagha

Hej!

Jag kan torsdag också, men inte onsdag. Hur är det med er andra, kan ni på torsdag?

• emmagha

Hej!

Jag har inte varit på öppen förskola än men har tänkt testa det troligen i nästa vecka för jag kan inte imorgon. Såg på kommunens hemsida att det är 10-15.

Eftersom inte alla verkar kunna samtidigt den här veckan kanske vi ska försöka hitta en dag i nästa vecka istället? Fika eller promenad spelar ingen roll för min del. Jag hade som sagt tänkt gå på öppna förskolan på onsdag men annars kan jag alla dagar som det ser ut nu.

• emmagha

Hej!

Vi bor i Skulltorp. Har redan bokat upp måndag men annars är inget bokat ännu. En dag till kommer bokas upp för träff med min mammagrupp i Göteborg men vilken dag det blir vet jag inte förrän imorrn. Jag hör av mig när jag vet och hoppas att vi kan få till en träff. 

• emmagha

Heter Emma förresten och är 32 år. Jag skriver igen när jag vet vilka dagar jag har ledigt nästa vecka!

• emmagha

Jag kan inte heller torsdag nu för mammaträffen blev då istället för onsdagar som vi tidigare haft. Om alla kan på fredag kanske vi kan bestämma då? Vi kan ju ta det lite skapligt på dan om man har planer på kvällen?

Så kan vi kanske också ses på öppna förskolan på onsdag de som kan?

• emmagha

Jag upp 29/1 i kalendern, kul! Ska nog prova öppna förskolan på onsdag också tror jag, hör av mig i så fall kan vi träffas där också!

Bra tips om dietisten, har precis ikväll fått i Linnea 1 tsk barnmat vilket känns som ett enormt framsteg. Hoppas att det bara kommer gå bättre och bättre så man kan trappa ner amningen så smått...

• emmagha

Idag tyckte jag att hon verkade tycka om det för hon höll på med tungan och slickade runt munnen:) men hon har inte riktigt fattat än hur hon ska göra så hon liksom "lapar" i sig maten som en katt! Ser hemskt kul ut och det är puré överallt...

Svar på tråden Föräldraledig Partille