• Lakshmi

Föräldraledig Partille

Hej hej!

Här har du en till Partillebo som är mammaledig. Är hemma med min dotter som än sålänge bara är tre veckor, men jag hakar gärna på någon promenad eller liknande framöver, och framförallt senare då hon har blivit lite större.

♥ Tindra 2009-11-21 ♥
  • Lakshmi

Ja, absolut. Inför jul och nyår brukar det ju vara så stressigt ändå, så det är nog svårt att få till.

Men det borde ju absolut finnas flera från Partille som är hemma med småttingar. Var håller ni andra hus?!?!

♥ Tindra 2009-11-21 ♥
  • Lakshmi

Jag kan inte på torsdag, men eventuellt på fredag. Annars får vi försöka dra ihop första träffen med lite mer framförhållning så att man kan planera efter det. Kanske nästa vecka isåfall. Fast för min del gör det ingenting om vi tar en fika någonstans istället, är ju så tråkigt väder att köra vagn i...

Lucas 090926. Jag tror att det är 10-12 och 13-15 imorgon. Har för mig att de brukar ha lunch vid 12-13. Tyckte det stod 10-15 på dörren in dit. Kikade bara som hastigast på öppettiderna när jag var på 2-månaders läkarbesök idag.
    Vi har inte varit där någon gång ännu. Tindra är ju bara 2 månader ännu. Brukar ni vara där? Är det kul där?

♥ Tindra 2009-11-21 ♥
  • Lakshmi
    Lucas 090926 skrev 2010-01-19 16:04:01 följande:
    Vilka dagar kan ni nästa vecka? Om det ändå e någon av er som är sugna på en promenad på torsdag eller fredag så säg till om vill ha sällskap.  Jag e ute och går varje dag då vovven måste ha sin motion  
    Som det ser ut nu så kan jag alla dagar utan tisdag nästa vecka. Men det är ju inte omöjligt att det dyker upp något senare. Men om vi bokar någon dag när många kan så kan man ju som sagt alltid styra upp annat efter det.

Var i Partille bor ni förresten? Och hur gamla är ni? Själv bor jag alldeles i centrum och är 26 år.
    ♥ Tindra 2009-11-21 ♥
  • Lakshmi

Nu kan jag inte på torsdagförmiddag. Ska till MVC 10:30, så det är i såfall efteråt.

Än så länge är det väl bara fredag som alla verkar vara ledig, och så möjligvis torsdag beroende på tid.
    Svårt att få ihop det här...

♥ Tindra 2009-11-21 ♥
  • Lakshmi

Som det ser ut nu så kan jag också på fredag.
    Vi kan ju se om det blir promenad eller fika när det närmar sig och vi vet vad det blir för väder.

Blir vi tre stycken än så länge? Lucas090926, emmagha och jag?

♥ Tindra 2009-11-21 ♥
  • Lakshmi

Hej tjejer!
    Hade ni skoj på öppna förskolan? Träffades ni alla innan? Om några veckor kan vi också haka på, när Tindra har blivit tre månader.

Hur blir det imorgon? Någon som ska ut? Det är ju inget vidare promenadväder. Det är ju verkligen glashalt på vägarna...

♥ Tindra 2009-11-21 ♥
  • Lakshmi

Ja, fika låter bättre för min del. För min del kan jag väl egentligen närsom, men någon gång på förmiddagen, vid "fikatid" är väl lämpligt. Själv då?
    Är det fler som är på? Vilken tid kan ni isåfall? Och var fikar vi isåfall? Allum?

♥ Tindra 2009-11-21 ♥
  • Lakshmi

Partille centrum är närmre för min del också, iofs har jag bil som jag tar oavsett för det är så halt. Men 11 vid Skopunkten funkar bra för min del också. Har ingen aning om hur det ser ut vagnmässigt på det fiket, men det upptäcker vi väl imorgon annars.

Fiket längst upp på Allum är också bra vagnmässigt, men det får väl bli längre fram isåfall.

♥ Tindra 2009-11-21 ♥
  • Lakshmi

Vad kul! Ja, då ses vi imorgon. Det blir väl inga problem att hitta varandra, eller? Kan väl inte vara så många andra som står still utan för skopunkten väl?

♥ Tindra 2009-11-21 ♥
  • Lakshmi

Ok. Jag har svart vagn, svart jacka och rutig halsduk. Då borde vi hitta varandra. =) Syns imorgon.

♥ Tindra 2009-11-21 ♥
  • Lakshmi

Ja, jag håller med. Riktigt kul att träffas. Är så bra med fler som är hemma om dagarna, så får vi en bra anledning till att släpa oss ut även när vädret inte är det bästa för promenad. {#lang_emotions_smile}

♥ Tindra 2009-11-21 ♥
  • Lakshmi

Vad gör ni nästa vecka? Någon som är sugen på en fika igen? Kanske kan vi styra upp någonting...

Själv har jag varit helt uppbokad denna vecka. Sambon har varit ledig en vecka från jobbet och nästan varenda dag har varit inplanerad med saker som vi inte har så mycket tid till annars...

♥ Tindra 2009-11-21 ♥
  • Lakshmi

Med oss är det bara bra. Men sålänge det här vädret håller på så går vi knappt utanför dörren. Usch vad trött jag är på snön vid det här laget nu. Jag vill ha vår och sommar och värme.

Hade tänkt att titta in på öppna förskolan nu när Tindra blir 3 månader, men som sagt inte i det här vädret. Det går ju verkligen inte att göra någonting i den här jäkla snön.

♥ Tindra 2009-11-21 ♥
  • Lakshmi

Jag kanske också tittar förbi en sväng, men bara en liten isåfall, för jag är uppbokad 12:30 sedan igen.

Ballerina kladdkaka är god, men vanlig ballerina är godast, och vanlig kladdkaka är ännu godare. =)

♥ Tindra 2009-11-21 ♥
Svar på tråden Föräldraledig Partille