• LillaStollan

Hur ont gör en epilator?

Testade en en gång för typ 10 år sen och tyckte det gjorde skitont, då! Kan man vänja sig? Finns det maskiner som är bättre nu, som inte gör lika ont? Någon inbygd smärtlindring?

• Svar på tråden Hur ont gör en epilator?
  • Tanka

Jag har provat två olika modeller - minns dock inte namnen för jag skänkte bort dem snabbt som attan. Kan bara konstatera att jag ALDRIG vill använda något liknande mer. Hade säkert fel teknik, dåligt tålamod och taskig inställning till hela grejen, men never ever again...

• Mother of 5

Ja, man vänjer sig. Första ggn gjorde som du säger svinont.

Raka förresten, nån dag innan du kör första ggn, så du inte har jättelånga hårstrån. Jag tycker iaf att det gör mer ont om jag väntat för länge, så det fått bli för långt.

• LillaStollan

Frågan är om man vågar köpa en och testa

• LillaStollan

Den kanske är en investering som förlossningsförberedelse. Träna på att andas genom smärtan

• Noretstar

Jag tycker inte alls att det gör speciellt ont. Men så har jag väldigt ljusa och tunna hårstrån också.

• Birry

Första gångerna: 9 på en skala mellan 1 och 10.

Nu (har använt i mer än 10 år!): 3-4 kanske. Så ja, man vänjer sig (och det tog inte 10 år att vänja sig, några gånger bara)

Om jag inte epilerat på länge och låtit "björnpälsen" växa ut (ja, jag är en latmask ) så brukar jag raka benen och sen ta epilatorn när jag har 2-3 dagars stubb. På långa hår gör det mer ont.

• FabulousMom

Sjukt ont tycker jag.. Har dock bara provat en gång. Men jag föredrar vaxning i så fall =)

Svar på tråden Hur ont gör en epilator?