• johan78

Tjejer, hur rakade är ni?

En enkel fråga, eller två...

Hur rakade är ni, kring könet alltså?
    Varför rakar ni er?

Med den sista frågan menar jag alltså, rakar ni er för att ni själva tycker att det är upphetsande, för att er partner gillar det, för att det är hygieniskt, o.s.v.

• Svar på tråden Tjejer, hur rakade är ni?
  • The Black Lady

En enkel fråga: Hur rakad är DU?
    Varför rakar du dig?

• Anonym (Ssss)

Helt rakad, för att det känns frächast :)

• johan78

The Black Lady skrev 2009-12-01 13:19:51 följande:

En enkel fråga: Hur rakad är DU? Varför rakar du dig?
    Rakar mig på pungen och trimmar resten för att jag själv tycker att det ser bäst ut så och dessutom känns det bäst. Har tidigare varit helrakad men trivs bättre såhär. Var det svar på din fråga?
  • Anonym

Ansar mest. Gillar inte helrakat. När jag rakar sparar jag alltiden landningsbana. För min egen skull.

• Anonym

helrakad....
    både för min och sambons skull...

• såffan

Jag är helrakad i vanligafall, för att jag tycker det är snyggast.

• Anonym (Trulo)

Jag rakar mig överallt förutom en ca 2 cm tjock rand som jag har kvar över venusberget ner till strax ovanför clitoris ungefär, en liten mohikan kan man kalla det. Rakar mig ungefär 1-2 gånger i veckan, gör jag det oftare så får jag röda prickar oavsett vilken hyvel jag använder och hur jag gör det osv.

Orsaken till att jag rakar mig är flera, dels för att oralsex ska bli enklare att utföra (samt skönare för mig), dels av hygieniska själ, inget gegg som fastnar i håret osv. Men även för att jag givetvis påverkas av resten av samhället där trenden just nu är rakat, trivs dock inte med att raka allt så det får bli en kompromiss.

• Anatha

Jag är numera helt orakad jag är höggravid och kommer inte åt längre. Jag trivs inte riktigt och det känns bättre att vara helrakad. Men sambon tycker det är helt ok med båda så vi kör hårigt tills bebisen kommer och får se när man vill dit med en rakhyvel igen efter förlossningen.

• Pentra

Helakat. Me like! Det är både hygieniskt, hälsosamt, snyggt, läckert och sexigt på båda parter. Sedan är det mycket skönare att bli smekt och smekas, både med händer och med tunga etc. Inte en massa hår som är i vägen och river och knastrar? Tycker alltså att det är skönare att bli smekt när jag själv är rakad. Man får en mycket närmare känsla när man har sex helt enkelt.

Även om jag personligen tycker att det är finare utan, så är det ändå OK med en friserad sträng ovanför nöjesfältet.

/Pentra

Svar på tråden Tjejer, hur rakade är ni?