Anonym (massörelev) skrev 2009-12-01 14:33:06 följande:
Jag är massör under utbildning och vi lär oss att be kunden ta av sig till underkläderna, sedan spelar det ju ingen roll för mig om BH:n är på eller av. De flesta behåller den på. Vi har inpräntat i ryggraden att lägga handduk över kunden så fort denne lagt sig ner och BH:n knäpper vi av och lägger ner över armarna bara, när ryggen ska masseras. Är det sätesmassage drar vi ner trosor/kalsonger med handduk över som sedan viks lite åt sidan så enbart den skinkan som ska masseras syns, är det beksida ben som ska masseras viker man in en handduk vid troskanten bara. Självklart ska alltid kunden förvarnas innan man knäpper upp/drar ner/drar något åt sidan.Alltså, för mig som massör spelar det ingen roll, det är ju inte så att jag tittar på dina bröst - jag tycker heller inte att det är det minsta svårt eller konstigt att knäppa upp BH:n, som sagt, de flesta gör så.
Jaså de flesta behåller den på. Det var som jag anande.. jag har försökt men det slutar alltid med att jag tar av den och sen känner jag mig dum. Åh varför är jag så osäker!!!