Inlägg från: Anonym (f) |Visa alla inlägg
  • Anonym (f)

BH eller inte hos massören?

Har funderat över detta många gånger. Gick ofta hos massören förr och när de sa du kan ta av dig kläderna så gjorde jag det. BH också... har nu hört av mina vänner att de tar inte av den utan knäpper upp den när de ligger ner, vilket jag tycker verkar omständligt. hur gör ni? vad tror ni massören tänker när jag tar av mig helt? är jag pinsam?

• Svar på tråden BH eller inte hos massören?
  • Anonym (f)

Tycker det är en sådan märklig situation. Ska iväg till en ny massör(kvinna) idag och vet inte hur jag ska göra... har försökt knäppa upp den här hemma när jag ligger ner men tycker det är svårt, fumlar och det tar lång tid.
    Hade varit roligt att höra hur en massör ser på saken.

• Anonym (f)
    Anonym skrev 2009-12-01 13:37:58 följande:
    men...är det ett problem? Du har alltså provat hemma och ligga ner och försöka knäppa upp bh:n...tycker du det är jobbigt om någon skulle se dina bröst?
    nej jag tycker personligen inte det är jobbigt, men jag är rädd att jag "gör bort mig" att massören undrar vad jag sysslar med
  • Anonym (f)

Ja det kan jag ju fråga men ibland frågar de om man varit hos en massör tidigare och det har jag ju verkligen, då känns det dumt för då borde man ju veta vid detta laget.

• Anonym (f)

Anonym (massörelev) skrev 2009-12-01 14:33:06 följande:

Jag är massör under utbildning och vi lär oss att be kunden ta av sig till underkläderna, sedan spelar det ju ingen roll för mig om BH:n är på eller av. De flesta behåller den på. Vi har inpräntat i ryggraden att lägga handduk över kunden så fort denne lagt sig ner och BH:n knäpper vi av och lägger ner över armarna bara, när ryggen ska masseras. Är det sätesmassage drar vi ner trosor/kalsonger med handduk över som sedan viks lite åt sidan så enbart den skinkan som ska masseras syns, är det beksida ben som ska masseras viker man in en handduk vid troskanten bara. Självklart ska alltid kunden förvarnas innan man knäpper upp/drar ner/drar något åt sidan.Alltså, för mig som massör spelar det ingen roll, det är ju inte så att jag tittar på dina bröst - jag tycker heller inte att det är det minsta svårt eller konstigt att knäppa upp BH:n, som sagt, de flesta gör så.
    Jaså de flesta behåller den på. Det var som jag anande.. jag har försökt men det slutar alltid med att jag tar av den och sen känner jag mig dum. Åh varför är jag så osäker!!!
  • Anonym (f)

Anonym (mimmi) skrev 2009-12-01 17:02:19 följande:

Samma här. Jag funderade faktiskt innan jag började gå hos massör hur man riktigt brukar göra men det var ju inget problem.
    Men då är jag rädd att de ska tycka man är så pryd! vilket jag inte är...att det liksom inte är naturligt.
  • Anonym (f)

men ska man ta av sig byxorna också även om man bara ska massera ryggen?

• Anonym (f)
    Anonym skrev 2009-12-01 22:24:39 följande:
    hej. Jag är massör och du skall inte ta av dig BH:n. Den knäpper massören av och på när du ligger på mage. Det känns oftast med bekvämt för kunden och för massören=)
    Aha men det gjorde jag! hon sa att jag fick göra som jag ville hon brydde sig inte, och hon försäkrade att ingen skulle komma in... så jag slängde av den nu när jag gjort det en gång måste jag ju fortsätta.
Svar på tråden BH eller inte hos massören?