• mammaskasper

Syns mycket i vecka 11 - tvillingar?

Jag är i vecka 11, och vad jag har hört och läst så är det inte så ofta det syns att man är gravid, men på mig syns det ganska mycket, och jag kan inte ha tajta tröjor eller linnen utan att det syns.. är det kanske tvillingar? min mamma skulle ha tvillingar när hon var gravid med min lillasyster, men ena dog.. och min farmor är tvilling, vet ej om det var enäggs eller tvåäggs.
    skulle vara tacksam för svar, om det är något speciellt som märks om det är tvillingar, eller om det bara är inbilning..

ha det bra alla!

• Svar på tråden Syns mycket i vecka 11 - tvillingar?
  • luckyme83

i början av graviditeten kan man vara lite svullen..

tror inte man kan se på magstorlek om det är tvillingar...

• lovelylocks

vi blev skickade på vul för att kolla om d va en lr två därinne då min bm, och jag, tyckte ajg var stor i v 11. det var bara en o nu är min mage relativt liten i jämförelse med andra kvinnors (v38 nu).

en förklaring är att saker o ting möbleras om därinne, typ tarmar osv. på mig har det alltid synts astidigt att jag är på tjocken :p

• Hemlig76

Jag är också i vecka 11, har fått mage, men det är inte livmodern som är stor på mig utan det är magen som blivit uppblåst och svullen.

• mammaskasper

Men en fråga bara, jag har läst att det är många som kan känna hur långt upp livmoderns "topp" sitter om man lägger sig på mage, men jag känner inte?

• ortwins

Du känner den inte för att den har inte kommit ur bäckenet ännu, därför tror jag att det är ett barn du bär på *spekulerar*
    I v. 9 hade jag kanten halvvägs mot naveln och kände den tydligt.

• mammaskasper

okeokej, tack för svar :) ska på ultraljud 13/1, så får väl se då hur det ligger till :)

• Mariohn

I vecka 11 är ett foster stort som ett risgryn och två risgryn skulle då göra din mage tjock? Bildat.

• Miss Maya

Gulligt.

Och hur skulle det vara med lite allmänbildning?

Mariohn skrev 2009-12-01 16:44:43 följande:
    I vecka 11 är ett foster stort som ett risgryn och två risgryn skulle då göra din mage tjock? Bildat.
  • Schnooglewookiemush
    Mariohn skrev 2009-12-01 16:44:43 följande:
    Många får stor mage tidigare med tvillingar. Kanske har något att göra med att man får mer gaser eller nåt, jag vet inte.
Svar på tråden Syns mycket i vecka 11 - tvillingar?