• vinterbebis12

Mottagningar som erbjuder hormonstimuleringar

Hej, är det någon som har tips på en gynekolog, barnmorska eller liknande i Stockholm som erbjuder hormonstimuleringar? Tacksam för snabbt svar!

• Svar på tråden Mottagningar som erbjuder hormonstimuleringar
  • kattm

Jag har fått pergotime utskrivet av gynekolog Eva Svanborg i Solna. När jag ringde fick jag tid knappt 3 veckor senare. Jag har dock inte blivit kallad till VUL i samband med att jag äter pergo, hon nämnde ingenting om det.

• vinterbebis12

Tack för svaret. Med pergo blir jag överstimulerad. Jag letar därför en mottgning som har övervakad hormonstimulering men som inte tar 5000 kronor som fertilitetscentrum (5000 för ett recept och ett UL + ett eventuellt UL om man blir gravid men det har vi tyvärr inte utnyttjat ännu. Deras prissättning känns helt galet tycker vi).

• villsågärna38

Kolla om det är billigare på St Göran eller CvL i Uppsala. De är billigare än Fertilitetscentrum när det gäller ivf osv och är privata kliniker där du kan få hjälp inom rimlig tid. Via Landstinget har jag ingen aning om var du kan få hjälp.... där verkar det vara pergo utan vul som gäller och om det inte funkar kan det nog vara värt att betala lite för att få bättre hjälp istället. Du får väl trösta dig med att du inte behöver göra privat ivf som många andra av oss - det kostar verkligen skjortan....

• vinterbebis12

Tack för svaret. Ska kolla St Göran och står redan i kö på Sophiahemmet. Kan dock inte trösta mig med att vi slipper ivf, eftersom vi inte blir gravida på egen hand och in te heller med hormonstimulering blir det nog nästa steg...Var gör du ivf? Går det bra? Lycka till!

• villsågärna38

Kolla def St Göran, de är mycket billigare än Sophiahemmet. Det har inte gått så bra för oss, läs mer i min presentation - vi ska göra äggdonation istället nu, det är vår enda chans. Jättesvårt beslut men något som vuxit fram i år och som vi bestämt oss för efter många misslyckanden. Kom ihåg att be om remiss till Huddinge för ivf också, vem vet - även om väntetiden är lång så skadar det inte att stå i kö där. Jag är glad att vi gjorde så, vi har gjort en ivf där och nu får vi även möjlighet att göra äggdonationsbehandling gratis - något som är jättedyrt att göra privat utomlands. Lycka till! Kram

• vinterbebis12

Hej, läste i din presentation och vill bara skicka en kram. Om jag hade bra ägg hade jag så gärna gett dem till dig så att ni får göra det snabbare men kul att se att ni har planer på ÄD redan i mars! Vi står redan i kö till Huddinge (men tack för tipset!). Saken är den att vi inte försökt så länge (snart ett år) men jag har känslan att något är fel så vi gjorde en utredning redan i somras. Håller tummarna för att ni ska lyckas i mars! Kramar villsågärna38 skrev 2009-12-06 11:41:28 följande:

Kolla def St Göran, de är mycket billigare än Sophiahemmet. Det har inte gått så bra för oss, läs mer i min presentation - vi ska göra äggdonation istället nu, det är vår enda chans. Jättesvårt beslut men något som vuxit fram i år och som vi bestämt oss för efter många misslyckanden. Kom ihåg att be om remiss till Huddinge för ivf också, vem vet - även om väntetiden är lång så skadar det inte att stå i kö där. Jag är glad att vi gjorde så, vi har gjort en ivf där och nu får vi även möjlighet att göra äggdonationsbehandling gratis - något som är jättedyrt att göra privat utomlands. Lycka till! Kram
Svar på tråden Mottagningar som erbjuder hormonstimuleringar