• tilde72

Stokkes Tripp Trapp stol

Tänkte kolla vad ni har för erfarenhet av tripp trapp stolarna från Stokke?
    Vad kostar en ny Tripp Trapp stol i affären?
    Vilken ålder ungefär är barnet när de börjar att använda den?
    Finns liknande modeller ?
    Tycker att de verkar toppenbra.
    Är det någon som vet om de brukar reas ut vissa tider på året, om det är kampanj på dem i Stockholmsområdet?

Många frågor men jag hoppas ni kan hjälpa mig!!

• Svar på tråden Stokkes Tripp Trapp stol
  • Spexig

De kostar typ minst 1500 nya, men finns för halva det priset på Blocket.

Med bygel och dyna kan de ha den lika tidigt som annan barnstol, dvs så fort de nästan kan sitta själva.

BRIO har en liknande, vet jag, man jag vet inget om den.

De är verkligen kanon! Men som sagt, köp second hand!

• Lönnsirap

Kanon, NÄR ungen är över 9 månader.

Bygeln är inget vidare och rätt dyr (400:- )

• Archandra

Jag tyckte att den funkade jättebra från att dottern började klara att sitta upprätt. Jag bara puffade in kuddar vid sidan av henne. Hon satt i den från fem månader. Nu är den alldeles underbar. Hon klättrar upp och ner i den som hon vill.

• juli81

Sonen började sitta i sin från 6 månader. Tycker däremot att bygeln är bra! Sitter tajt, vilket gör att barnet inte kommer därifrån (inte så lätt i vilket fall som helst).

Använder fortfarande bygeln (sonen är nu 2 år). Tycker det är super-praktiskt att han inte slipper ur den Kryper dock i stolen själv, men för oss underlättar det att han sitter still/fast då han äter, mycket "myror i brallan" då han sitter på vanlig stol.
    Men borde väl nog ta bort bygeln snart

• KringlanL

Har haft tripptrapp till mina första 2 döttrar, använt från ca 4 månader ( men med telefonkatalog i ryggen plus dyna.. )
    Har egentligen inget negativt att säga om dem MEN med min 3e dotter köpte vi en svart Slex från Brevi istället eftersom det var den enda vi hittade som passar både till vanlig matbordshöjd samt även till vår köksö.
    Det är den bästa stolen jag haft eller använt någon annanstans utan tvekan!
    Meja har suttit i den sen hon var 3-4 månader ( utan katalog =) ) och nu är hon snart 2 och ett halvt.
    Lätt att höja och sänka samt att flytta bygel och ryggstöd.
    Eftersom den är i plast så har det hänt att jag sköljt av den i duschen de gånger Meja haft lite väl roligt med maten! =)

• Lönnsirap
    KringlanL skrev 2009-12-02 11:27:05 följande:
    Har haft tripptrapp till mina första 2 döttrar, använt från ca 4 månader ( men med telefonkatalog i ryggen plus dyna.. ) Har egentligen inget negativt att säga om dem MEN med min 3e dotter köpte vi en svart Slex från Brevi istället eftersom det var den enda vi hittade som passar både till vanlig matbordshöjd samt även till vår köksö. Det är den bästa stolen jag haft eller använt någon annanstans utan tvekan! Meja har suttit i den sen hon var 3-4 månader ( utan katalog =) ) och nu är hon snart 2 och ett halvt. Lätt att höja och sänka samt att flytta bygel och ryggstöd. Eftersom den är i plast så har det hänt att jag sköljt av den i duschen de gånger Meja haft lite väl roligt med maten! =)
    Oj, hade aldrig hört talas om den, men den verkar praktisk.

Tripptrapp är inte så himla lätt att rengöra, eller att ändra inställning.
    Hur gör man med höj och sänkning, behöver man verktyg?
  • KringlanL
    Lönnsirap skrev 2009-12-02 12:00:05 följande:
    Oj, hade aldrig hört talas om den, men den verkar praktisk. Tripptrapp är inte så himla lätt att rengöra, eller att ändra inställning. Hur gör man med höj och sänkning, behöver man verktyg?
    Nej, man lossar på två spärrar och sätter sittdelen på den höjd man vill ha. Lätt som en plätt! =)
  • Lönnsirap
    KringlanL skrev 2009-12-02 12:52:47 följande:
    Nej, man lossar på två spärrar och sätter sittdelen på den höjd man vill ha. Lätt som en plätt! =)
    Säger som jag säger om mycket: "En sån ska jag ha till nästa barn (om det blir nått)"
Svar på tråden Stokkes Tripp Trapp stol