Lady Namárië skrev 2009-12-06 21:19:13 följande:
Om vi nu bortser från att wikipedia är en usel källa och utgår från att deras definition av tärning är rätt, så... ( ) Som jag redan skrivit i tråden ligger det till precis som Jojja säger - min fyråring hörde fel, och jag tyckte att det lät så himla kul när han ville vara "tärning" i tåget. Eftersom jag hade tid att slå ihjäl startade jag en tråd i Sandlådan för att skoja lite och se hur många som svarade i omröstningen utan att läsa rubriken ordentligt. En liten lek med alla diskussioner om vem som kan vara vad i luciatåget. Min unge får givetvis vara tärna eller lucia eller tomte bäst han vill i tåget. Det skulle aldrig falla mig in att böja hans preferenser efter vad andra anser vara passande för folk med snopp. Varför skall han begränsas bara för att andra inte kan vara toleranta? Och skulle någon mot förmodan uttrycka sig negativt om saken utgår jag från att den pedagogiska personalen följer läroplanen och ingriper. Annars gör jag det själv.
Haha, att somliga inte kan se ironi även när den stirrar dem i ansiktet.
BTW, jag tycker du gör helt rätt som låter din son bestämma oavsett om han vill vara lucia, tärna, stjärngosse eller tärning

Jag skulle gjort samma!