• Tigger30

Hur ofta byter du toalettborste?

Vill prova som alla andra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-01 20:54
    Ja, att göra en omröstning alltså!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta byter du toalettborste?
  • 82an

Hahaha min man byter typ varannan månad. Jag visste inte att man skulle byta den Min man avlöste min mamma och pappa som städerska här hemma så jag har sakta men säkert fått lära mig att städa för att få ett mer jämställt förhållande hahaha Men när jag tänker efter så är det ju sjuk snuskigt att INTE byta ofta...

• Stårschan
    82an skrev 2009-12-01 21:33:41 följande:
    Hahaha min man byter typ varannan månad. Jag visste inte att man skulle byta den Min man avlöste min mamma och pappa som städerska här hemma så jag har sakta men säkert fått lära mig att städa för att få ett mer jämställt förhållande hahaha Men när jag tänker efter så är det ju sjuk snuskigt att INTE byta ofta...
    Är det? Brukar du använda din toalettborste till annat än att skura toaletten? Det gör inte jag.
    Fä dör, fränder dör; du ska själv också dö; ett vet jag som aldrig dör; dom över död man.
  • Judy

Jag byter den aldrig. Känns inte äckligt för det, jag skurar nämligen aldrig toan

• Taggtroden

Väldigt sällan... rengör den med klorin var och varannan gång när jag skurat toaletten...

• 82an
    Stårschan skrev 2009-12-01 21:35:03 följande:
    Är det? Brukar du använda din toalettborste till annat än att skura toaletten? Det gör inte jag.
    Hmm, vet faktigst inte. Bakterierna gror ju i den men den används ju inte till någonting annat. Det tål att tänkas på
  • SweetLilly
    Stårschan skrev 2009-12-01 21:35:03 följande:
    ja att skura bajs är inte dte äckligt det?
  • Magrat

Ungefär en gång om året skulle jag tro.
    Men jag rengör den med tvål mellan varven.

• Stårschan
    SweetLilly skrev 2009-12-02 08:43:26 följande:
    ja att skura bajs är inte dte äckligt det?
    Jo, men det enda som händer är ju att du stoppar ner toaborsten och skurar bajs med den. Sen spolar du av den. Och nästa gång du använder den så är det för att skura bajs igen.

Att byta toaborste till somtätt känns ungefär lika logiskt som att slänga ut alla mockningsspadar ur stallet och köpa nya varje månad. Det gör väl inget om det är lite skit på det som bara ska användas till skit så länge det inte luktar eller stör på annat sätt?
    Fä dör, fränder dör; du ska själv också dö; ett vet jag som aldrig dör; dom över död man.
  • SweetLilly
    Stårschan skrev 2009-12-02 10:02:02 följande:
    Jo, men det enda som händer är ju att du stoppar ner toaborsten och skurar bajs med den. Sen spolar du av den. Och nästa gång du använder den så är det för att skura bajs igen. Att byta toaborste till somtätt känns ungefär lika logiskt som att slänga ut alla mockningsspadar ur stallet och köpa nya varje månad. Det gör väl inget om det är lite skit på det som bara ska användas till skit så länge det inte luktar eller stör på annat sätt?
    det är väldig skillnad på männsikobajs och hästbajs. Väldig skillnad på bakterier. Och när du flyttar borsten mellan toa och behållare, har det aldrig droppat från den? Och jästa bakterier som du vispar runt i toastolen varje gång, det blir inte vidare rent.
    Får hoppas att du skurar toaletten lite oftare då
  • Purpurbräcka
    Stårschan skrev 2009-12-02 10:02:02 följande:
    Sen spolar du av den.
    Det är det långtifrån alla som gör...

Fast allra äckligast tycker jag det är när man inte skakar ur vattnet, så att det blir en stinkande bakterieodling i hållaren.
  • Stårschan
    SweetLilly skrev 2009-12-02 10:45:17 följande:
    det är väldig skillnad på männsikobajs och hästbajs. Väldig skillnad på bakterier. Och när du flyttar borsten mellan toa och behållare, har det aldrig droppat från den? Och jästa bakterier som du vispar runt i toastolen varje gång, det blir inte vidare rent. Får hoppas att du skurar toaletten lite oftare då
    Det droppar väl lika mycket oavsett om borsten är två timmar eller två år gammal. Och det som hamnar på golvat brukar då jag i alla fall inte försöka slafsa upp med toaborsten, utan genom att torka/skura golvet.

Ni som är så skraja över dessa bakterier som ni ändå inte kommer i kontakt med - hur gör ni när ni går på utedass egentligen?
  • Stackhouse
    Purpurbräcka skrev 2009-12-02 12:42:41 följande:
    Det är det långtifrån alla som gör... Fast allra äckligast tycker jag det är när man inte skakar ur vattnet, så att det blir en stinkande bakterieodling i hållaren.
    Jag har absolut ingen bakterienoja och hyperventilerar inte över damm osv men varje gång jag städar toan så brukar jag tvätta behållaren. Tips Och diska tandborstmuggen etc, nej inte i samma vatten haha
  • Butterscotch

Väldigt sällan. Ungefär en gång per vecka rengör jag toaletten med Jif och då blir ju borsten (någorlunda) rengjord i samma veva.

• la anonyma

Har egentligen ingen rutin för hur ofta men under de två åren jag bodde i min förra lägenhet tror jag att jag bytte en gång. Vet inte om det var just efter ett år men svarade ändå en gång om året i undersökningen.

Svar på tråden Hur ofta byter du toalettborste?