• VårtLillaMirakel

Vilket tvättmedel/sköljmedel använder ni till nyfödda?

Vilket tvättmedel och sköljmedel använder ni?

Med eller utan parfym?

• Svar på tråden Vilket tvättmedel/sköljmedel använder ni till nyfödda?
  • Birgitta L

Svar till VårtLillaMirakel:

Neutral tvätt- och sköjmedel är det bästa (finns på ICA) utan parfym och färgämnen samt godkänt av astma- och allergiförbundet.

• EJai

Tror jag köre på grumme i början och sedan i sköljmedel den med en mamma som håller en liten bebis. comfort kasnke den heter.

• Majuni

Använde Neutral,endast tvättmedel, hade inget sköljmedel.

• Lotlas

Birgitta L skrev 2009-12-01 22:22:00 följande:

Svar till VårtLillaMirakel: Neutral tvätt- och sköjmedel är det bästa (finns på ICA) utan parfym och färgämnen samt godkänt av astma- och allergiförbundet.
    Samma här, fast vi skippar sköljmedlet. Tyvärr har vårt Coop slutat sälja det, så det händer att det blir annat. Dock ALLTID parfymfritt.
  • Birgitta L

Svar till Lotlas:

Ja sköljmedel är helt onödigt.

• Polarnochpyret
    Lotlas skrev 2009-12-01 22:24:15 följande:
    Birgitta L skrev 2009-12-01 22:22:00 följande: Samma här, fast vi skippar sköljmedlet. Tyvärr har vårt Coop slutat sälja det, så det händer att det blir annat. Dock ALLTID parfymfritt.
    Hm...när vi skulle börja tvätta upp bebis kläder så inhandlade vi Neutral för jag såg något test om att det var det enda märke som faktiskt var parfymfritt och som var godkänt av astma- och allergiförbundet. Finns det några andra märken som faktiskt är det oxå, som jag min virrpanna har missat????
  • Tinzi

Helt klart bara Neutral. Vår första son fick eksem för att vi använde Grumme ett tag så här är det alltid Neutral som gäller för alltid. :)

• carola1977

Utifrån allergier i familjen använder vi alltid Neutral. Jag blir jättesjuk när folk kommer och doftar starkt av tvätt- och sköljmedel så jag skulle önska att allt sådant var parfymfritt.

• Papayia

Jag hittade ett via tror jag det var som var parfymfritt och godkännt. Använde neutrals tvättmedel i början men det blekte kläderna så mycket att jag tröttnade. (Även att jag använde kulörmedlet...) Har för mig att det (via) fanns både som pulver och flytande. Nu kör vi på helt vanligt parfymerat medel...

• trötter22

ättika är ett tips. billigare o bättre för både människor o miljö

Svar på tråden Vilket tvättmedel/sköljmedel använder ni till nyfödda?