Vilket tvättmedel/sköljmedel använder ni till nyfödda?
Vilket tvättmedel och sköljmedel använder ni?
Med eller utan parfym?
Vilket tvättmedel och sköljmedel använder ni?
Med eller utan parfym?
Har neutral nu (bebisen har inte kommit ännu) och kommer fortsätta med det, har allergier i släkten, så vi kör alltid oparfymerat.
Man ska inte heller använda sköljmedel när man tvättar jeans för det förstör jeansens elasticitet. Jag ska snart börja tvätta alla bebiskläder(v 35 idag) och tänker köra på det tvättmedlet som vi har hemma
vi har alltid kört med vanligt tvättmedel och sköljmedel,, barn kan bli allergiska om man undviker parfymer, djur osv.. lika bra att vänja dom och skulle dom då råka bli allergiska iallfall så får man väl ändra sig då.
vi använder tvättmedel o sköljmedel från sunda (som man beställer från nätet o får hemlevererat). tvättmedel som är allergivänligt o luktfritt och sköljmedel med lukt.
Alltid tvättat mina bebisars kläder som vanligt med andra kläder har fu kat finfint
Jag ska bara använda neutral sköljmedel, inget annat
Har alltid kört på vanliga tvätt/sköljmedel men har nu, när vi väntar barn, bytt till: Via sensitiv color tvättmedel, Neutral vittvätt tvättmedel, Comfort sensitiv sköljmedel. Allt parfymfritt.
Hatar hårda och riviga handdukar. Och jag torktumlar absolut ingenting.
Vi kör på Neutral tvättmedel och sköljmedel. Vår dotter är nu 7 veckor och hon har inte reagerat på sköljmedlet, det är ju parfymfritt??plus att kläderna blir så mjuka och goa.
Har alltid använt parfymfri tvätt- och sköljmedel till hela familjens kläder när barnen varit nyfödda, och fortsatt med det till de varit minst 6 månader. Ingen i familjen har heller använt parfym när vi haft bebisar.
Använder neutral tvättmedel, samt vanish, men helt vanligt sköljmedel. Jag är själv väldigt allergisk men klarar sköljmedel utan problem. För utslag av nästan alla andra tvättmedel dock.
ocean parfymfritt tvättmedel. Sköljmedel kommer inte in i det här huset.
Vi har alltid parfymfritt tvättmedel och sköljmedel eftersom jag tidigare varit allergisk mot de parfymerade. Vill inte utsätta en bebis för starka dofter helt i onödan. Speciellt inte om den ärvt min överkänslighet. Så det blir antingen Skona, Neutral eller Via sensitive.
Neutrala tvättmedel
Ej sköljmedel