Inlägg från: Snuttjulla |Visa alla inlägg
  • Snuttjulla

Nåt för "Sveriges fulaste hem"?

jag tror att det är en ensam karl som bor där, möjligtvis med barnen boende hos sig ibland, men, städar man inte inför husvisningar???

• Snuttjulla
    sasssyy skrev 2009-12-02 11:06:00 följande:
    jag håller med de två sista skribenterna faktist, även om jag erkänner att jag själv sitter o garvar åt en del hem när jag surfar runt på hemnet...Det skulle vara intressant för sakens skull om vi alla som suttit här och skrattat själva lade upp bilder på våra hem, som de ser ut till vardags när det är okej städat....(inte storstädat och stylat alltså).för allmän bedömning.Jag är säker på att flera som gapar högt har en inredning som får många andra att må illa och tvärsom.. gemene man har nämligen inte råd att styla sitt hem inför försäljning, ibland hjälper mäklaren till med lite råd och tips men en styling kan kosta flera tusen kronor och många som säljer gör det pga dödsfall, fall i eknomin eller för att de inte orkar med sitt hus.
    DÅ kan jag ju tycka (om det är som du skiver längst ner) att mäklaren kunde ta på sig, att åtminstone flyyta undan lite möbler och saker, för de har väl fortfarande provision? I vissa fall kan lite flyttande av möbler och dylikt, vara avgörande för priset. Märklaren behöver ju inte måla om, eller köpa nya möbler, men ställa ihop det lite enhetligt, om nu säljaren inte orkar/kan. För allas skull. De får ju betalt. Och ska komma med goda råd. (nu kanskde husägaren inte vill sälja sitt hus, men måste, och ja, då blir det väl så här... Stackarn...)
Svar på tråden Nåt för "Sveriges fulaste hem"?