Inlägg från: NoMatter |Visa alla inlägg
  • NoMatter

Nåt för "Sveriges fulaste hem"?

Vad skönt att se att det finns fler än jag som tycker att möbler i första hand ska vara sköna och inga utställningsobjekt.

• NoMatter
    Jessiicaa89 skrev 2009-12-01 23:27:44 följande:
    men det skall ju ändå se fint ut med :P
    Ja när man visar upp hemmet till försäljning kan det ju vara en fördel men möblerna och stöket följer ju inte så ofta med i köpet.
  • NoMatter
    Honesty skrev 2009-12-01 23:37:29 följande:
    För mig ska det vara skönt för både öga och rumpa.
    Jag har säkert världen fulaste och dessutom trasig soffa men guuu vad jag älskar den.
  • NoMatter
    Jessiicaa89 skrev 2009-12-01 23:56:42 följande:
    Ne men jag hade aldrig kunnat bjuda hem folk privat om jag inte haft en fin inredning jag trivts med, fast klart alla har / har haft en ful möbel någon gång man inte kunnat släppa :P
    Jag tror, och hoppas, fortfarande att folk kommer för att träffa mig, inte för att döma mitt hem.
  • NoMatter
    sasssyy skrev 2009-12-02 09:23:47 följande:
    nä alltså.. det är ju inga bra bilder ur försäljningssyfte, hade varit bättre att skippa dem.. men Sveriges värsta.. ? Näää då har ni inte letat hus särskilt aktivt... jag har kollat på de flesta hus till salu i Västra Götaland och sett saker som är mer än 10ggr värre, som ändå visas på bild.. bara för att nämna ett... ett knallblått hus mitt i skogen.. med stor garageport (lovande så långt bortsett från färgen).... bara det att... det är gräsmatta framför garageporten plus att dörren till porten är typ 2 dm upp i luften.... hade de tänkt att man ska ha ramp in i garaget?? att bilen ska flyta in? Eller varför inte dessa hem som vanligtvis ägs av lite äldre människor som har fruktansvärt plotter... 10.000 samlartallrikar som trängs med jakttrofféer och antalet millimeter man ser av tapeten är ytterst få.. Bajsbruna badrumsinredningar med väl synliga fuktskador (som dock inte nämns i beskrivningen)... odiskad disk i diskhon eller helt igenväxna trädgårdar
    Eller varför inte nämna det lilla hus som har varit till försäljning ett antal gånger och florerat på nätet lika många gånger. Det med speglar i varje rum och speglar ÖVERALLT. Tyvärr är jag rätt så dålig på att söka på FL men jag vet att det ligger länkat någonstans här, fast å andra sidan så kanske inte länkarna fungerar länge. Med en jädrans massa tur så hittade dom någon p-rulletillverkare som köpte det till slut.
  • NoMatter
    sasssyy skrev 2009-12-02 09:28:39 följande:
    om man ska snacka fult.. kolla detta då www.svenskfast.se/Pages/ObjectViewPictures.as...
    Men shit! Jag som trodde att det hette hemmets "lugna vrå" Det där var men än stressande. Kan man verkligen sova med allt detta griller på väggarna? Men smaken är som baken.
  • NoMatter

Men jag fattar inte hysterin, möblerna ingår ju sällan i köpet så varför haka upp sig på vad den nuvarande ägaren har för möbler? Det spelar väl absolut ingen roll eftersom jag faktiskt får möblera som jag vill och med vad jag vill när jag tar över huset. Det bästa vore om alla hus var tomma när dom fotades men det fattar jag att det inte är praktiskt möjligt.

• NoMatter
    Honesty skrev 2009-12-02 13:01:35 följande:
    Vilken hysteri?? Vadå haka upp sig?? Skulle jag vara ute efter ett hus så givetvis begriper jag att möbler mm ej följer med på köpet. Jag är bara road av bilderna, inget illa ment.
    Om man lägger ut bilderna här och skrattar åt dem så känns det nog lite hysteri, framförallt när det handlar om helt vanliga svenska hem, som förmodligen någon äldre har bott i i många år.

Jag som sitter mittemellan i ålder kan nog se både det gamla och det nya men jag skulle inte skratta åt någons inredning, som någon sa tidigare, man vet inte bakgrunden till varför det ser ut som det gör.
  • NoMatter
    Honesty skrev 2009-12-02 15:22:24 följande:
    Hmmm.....jag är 45 år så jag är väl också i mittemellan ålder? Alla kan väl se det gamla och nya?
    Ja självklart kan alla se det, frågan är om alla förstår. Ja du borde väl räknas som mittemellanåldern du med.
  • NoMatter

Jennie med ie skrev 2009-12-02 15:23:28 följande:

Hur man än vrider och vänder på det så krävs det en del av fotona för att man ska kunna "se potentialen" i ett hus. Och det handlar då inte om att möblemang o s v måste vara i ens egen smak, utan om att det inte är för rörigt, är lagom mycket möblerat, har övergripande vyer och rätt vinklar o s v.
    Det brukar väl oftast, om inte alltid, finnas en ritning på huset? På den ser man ju hur det ser ut.
  • NoMatter
    Tanka skrev 2009-12-02 18:34:37 följande:
    Som en allmän kommentar till bostadslänkar: Om jag skulle hitta mitt hem på ett forum - slaktad och kommenterad - så skulle jag bli grymt ledsen. Att sälja sitt hem kan dessutom vara en riktigt sorglig sak, med mycket känslor inblandade. Inte blir det bättre av att veta att husletare kan titta på bilder på ex Hemnet och kommentera inredningsstilen. Men sådana kommentarer håller spekulanterna för sig själva och skriver inte ut dem i ett forum, ex i Familjeliv. Ett hem är en subjektiv sak - inget allmänt löje.
    Jag hade inte kunnat säga det bättre själv!
  • NoMatter
    dotty skrev 2009-12-02 19:38:36 följande:
    det som jag blir mest förundrad över är när folk uppenbart har inrett med en tanke, och så är det skitfult och dåligt. tex ett helt hus i furu. fick hem nått reklamblad för ett tag sen där man kunde köpa allt till ett hus i furu. stolar, bort ,soffor, lampor, sängar, soffbord osv osv. jag DÖÖÖÖÖR! sen känns det som en annan sak om folk helt enkelt inte bryr sig. för då handlar det inte om dålig smak, utan bara om ointresse. och det kan jag acceptera om än inte förstå :). men dålig smak.. usch..
    Vem bestämmer vad som är bra och dålig smak då? Kan man inte bara acceptera att folk har olika smak?
  • NoMatter

Jennie med ie skrev 2009-12-02 22:37:09 följande:

En planritning är just en ritning, ett väldigt platt verktyg för att skapa en uppfattning om hur bostaden ser ut, hur man kan inreda och förändra efter egen smak o s v. Om planritning räckt hade ju inga foton behövts ö h t....
    Det räcker gott när man hyr bostad. Och för mig skulle det definitivt räcka med en planritning även för ett hus, det är ändå den jag tittar mest på. Möbler och prylar som fotas tycker jag är mest i vägen när man ska se hur huset ser ut.
  • NoMatter
    fruis skrev 2009-12-03 11:01:52 följande:
    Så du skulle vara helt ointresserad av vilket skick huset verkar vara i innan du går på visning? Det är ju sådant som syns på korten. Man får en bild av hur rummen ser ut, hur väl underhållet huset verkar vara, om det finns märkliga ellösningar osv. TAr man inte hänsyn till sådant när man köper hus ligger man illa till själv som köpare.
    Det är ju sånt jag får reda på om eller när jag går på visningen.
  • NoMatter
    fruis skrev 2009-12-03 11:12:11 följande:
    Själv föredrar jag att innan visningen ta reda på om jag är intresserad av att dyka upp eller inte.
    Alla är vi olika. Men som vi alla vet så ska det ju stylas för att se så bra ut som möjligt nuförtiden och då går det ju att dölja en hel del om man vill.
Svar på tråden Nåt för "Sveriges fulaste hem"?