Inlägg från: Honesty |Visa alla inlägg
  • Honesty

Nåt för "Sveriges fulaste hem"?

Thursday skrev 2009-12-02 11:01:39 följande:
    Jag är en rätt cynisk typ, men det är väl uppenbart att det här huset är till salu eftersom den som bor kvar har blivit änka eller, gissningsvis, änkeman. Det är ju sängen som avslöjar det, en dubbelsäng som bara är bäddad på ena sidan. Så himla sorgligt. Och så ska man behöva bli uthängd för skratt på en sån här sida. Nä, skäms.
    Nu är ju detta inte ett medvetet försök till att "hänga ut" någon. Att jag (och flera andra) blir roade och intresserade av för oss icke estetiska hem har inget att göra med ägarens livssituation. Förhoppningsvis är inte ägaren läsare/medlem av FL.
  • Honesty
    NoMatter skrev 2009-12-02 11:23:36 följande:
    Men jag fattar inte hysterin, möblerna ingår ju sällan i köpet så varför haka upp sig på vad den nuvarande ägaren har för möbler? Det spelar väl absolut ingen roll eftersom jag faktiskt får möblera som jag vill och med vad jag vill när jag tar över huset. Det bästa vore om alla hus var tomma när dom fotades men det fattar jag att det inte är praktiskt möjligt.
    Vilken hysteri?? Vadå haka upp sig?? Skulle jag vara ute efter ett hus så givetvis begriper jag att möbler mm ej följer med på köpet. Jag är bara road av bilderna, inget illa ment.
  • Honesty
    Lavish skrev 2009-12-02 12:10:10 följande:
    Hahaha var det där bilder för potentiella köpare eller riktat till nästa utgåva av floran i färg? Men jag håller inte med, tyckte hemmet var riktigt förjävligt. Kanske tog så många bilder på växter för att slippa visa så mycket av hur där såg ut.
    Det var min tanke också.
  • Honesty
    Minune skrev 2009-12-02 13:55:51 följande:
    tycker hemmet i ts såg ut som ett normalt svenskt hem! Lite furu, lite stökigt, lite trasmattor, rätt tråkigt!
    Jag har faktiskt aldrig varit i ett sånt hem, så för mig är det inte helt "normalt". Men städade prydliga hem med blandning av ikea och mio samt arvegods finns i min bekantskapskrets.
  • Honesty
    Alisa skrev 2009-12-02 14:13:17 följande:
    Allvarligt, hur dum får man vara när man lägger ut sitt hus??Ta för fan bort toaborsten, vill jag skrika!! Varför ta med den, liksom. Ingår den?? 
    Hahaha.....ja, det är ju inte så svårt att plocka bort vissa saker.
  • Honesty
    Umbrageous skrev 2009-12-02 14:22:57 följande:
    Skojja bara, hur många fick skrämselhicka???!!!???
    Haha....nästan!
  • Honesty
    sasssyy skrev 2009-12-02 14:34:14 följande:
    vad är det som är så fel och så hemskt med IKEA.. jag har aldrig fattat det..I USA är det inte ett billighetsmärke, exets fru fick ju hicka när hon klev in i massa hem här som var belamrade med IKEA..IKEA är prisvärt och praktiskt, tröttnar man är det inte så hemskt att byta ut och jag tycker faktiskt inte det är fult.Har sett måååång hem med dyra möbler som ser fruktansvärt trashiga och tråkiga ut.Eller typexemplet, en kompis föräldrar som har jättetaskig syn på IKEA, en soffa får inte kosta under 30.000 för då är den trasch, pappan köpte en sån där vilofåtölj som kostade 75.000 men deras hem ser ut som ...hmm... ett horhus (får man säga så) som krockat med Barbiehuset (dock inte i rosa tack och lov) kristallkronor överallt (för några andra lampor är för billigt och kramsigt)...Det handlar väl mer om att kombinera och göra personligt.
    INGEN har skrivit något om att det är fel och hemskt med IKEA!!
    Jag köper det mesta där, ibland även på blocket. Jag ser ingen anledning att köpa dyrare möbler med min lilla plånbok, men åh vad jag gillar mios och europamöblers sortiment!
  • Honesty
    Lönnsirap skrev 2009-12-02 14:52:09 följande:
    Vilket roligt hus att se, min bror bodde i ett nästan precis likadant. Fast det var fristående och hade andra färger på väggar och tak. Ljust och fint. Dom fick 2,5 miljon för det när dom sålde för snart 10 år sedan. Folk verkar inte kunna se bortom folks inredningar, tacka fan för att det antagligen lönar sig att homestyla!
    EXAKT! Vissa kan inte se potentialen i hus!!
  • Honesty
    Euforia skrev 2009-12-02 14:40:29 följande:
    Jag förstår inte. Om man bor i ett furuhelvete med urinfärgade väggar och brunorange-mönstrade golv - varför [förmodligen tillverkar och] sätter man upp mintgröna virkade gardiner? Hur kan det anses vara en bra idé någonsin? www.svenskfast.se/Pages/ObjectViewPictures.as...Undrar hur det såg ut därinne innan mäklaren plockade bort merparten av inredningsdetaljerna.
    Men shit alltså!!! T.o.m en "gråtande barn"-tavla!! Skön beskrivning förresten...haha...urinfärgade väggar!
    Otroligt smaklös inredning...hmmpf...synd att kalla det inredning.
  • Honesty
    Lönnsirap skrev 2009-12-02 14:59:33 följande:
    Och ytbeläggning som är så lätt (för det mesta)! Tak och väggar målas ju snabbt.Värre är det med LÄGE, dränering, stammar, el... osv.
    Precis, även om man har sjukdom eller annat tråkigt med i bilden som förhindrar jobbet så kanske det finns nån vän eller släkting som kan ställa upp med lite arbete. Eller leja bort det!
Svar på tråden Nåt för "Sveriges fulaste hem"?