sasssyy skrev 2009-12-02 14:34:14 följande:
vad är det som är så fel och så hemskt med IKEA.. jag har aldrig fattat det..I USA är det inte ett billighetsmärke, exets fru fick ju hicka när hon klev in i massa hem här som var belamrade med IKEA..IKEA är prisvärt och praktiskt, tröttnar man är det inte så hemskt att byta ut och jag tycker faktiskt inte det är fult.Har sett måååång hem med dyra möbler som ser fruktansvärt trashiga och tråkiga ut.Eller typexemplet, en kompis föräldrar som har jättetaskig syn på IKEA, en soffa får inte kosta under 30.000 för då är den trasch, pappan köpte en sån där vilofåtölj som kostade 75.000 men deras hem ser ut som ...hmm... ett horhus (får man säga så) som krockat med Barbiehuset (dock inte i rosa tack och lov) kristallkronor överallt (för några andra lampor är för billigt och kramsigt)...Det handlar väl mer om att kombinera och göra personligt.
INGEN har skrivit något om att det är fel och hemskt med IKEA!!
Jag köper det mesta där, ibland även på blocket. Jag ser ingen anledning att köpa dyrare möbler med min lilla plånbok, men åh vad jag gillar mios och europamöblers sortiment!