• Ebi

Progestron? Vad får ni för biverkningar?

Hej Tjejer! Jag undrar om ni får biverkningar av progestron? och i sådana fall vilka? och på vilken ruvardag dom uppstod? Själv har jag svullna ömmande bröst.
    Är lite nyfiken bara, tycker att det är så dåligt att detta inte står i förpackningen om dessa biverkningar. Förra gången trodde jag att vi hade lyckats tills att jag läste här inne att det kunde vara biverkningar också.
    Kram på er.

• Svar på tråden Progestron? Vad får ni för biverkningar?
  • karriäristen

Hej

Jag är på ruvardag tre (tror jag, om ET = dag 1). Jag är svullen i magen och har lätta mensvärkar, brösten ömmar så jag knapp kan komma när dem. Men det har de gjort sedan ÄP.

Hur långt är du i ruvandet? Hur mår du?

Jag vill bara dra ur sladden och gå i ide tills testdagen ...

• Ebi

Jag är på ruvardag 5 idag, jag mår lite si sådär, kände mig otroligt ledsen på dag 2 vet inte varför, förmodligen var det denna stora oro som moler inom en hela tiden om att vi kanske inte lyckas denna gången heller.
    Annars så försöker jag att tänka på andra saker men hur lätt är det?
    Nej jag håller med dig jag skulle också vilja dra ur kontakten för att sedan vakna upp på testdagen.
    Kram och lycka till.

• Leva

Svullna bröst låter som graviditetssymptom. Iallafall fick inte jag det av progesteronet...

• Ebi

Hej Leva! Ja man kan alltid hoppas, men tyvärr så fick jag det förra gången också och då tog det sig inte.
    Jag har läst här inne att det är många som tar progestron 2-3 gånger om dagen, men jag tar bara en på morgonen undrar varför det är så?
    Tog du slidpiller eller gelen? tänkte att det kanske skiljer sig lite?.
    Kram Ebi.

• Lepra

Fy sjutton, Ska man behöva få biverkningar av progesteronet oxå...Räcker det inte med att det är fruktansvärt kladdigt och "meckigt" att hålla på med?! Jag frågade läkaren om jag inte kunde få sprutorna igen, för jag fick dem när vi plockade ut ägget, lite mot överstimuleringen tror jag, men ack nej, vaggisarna blev det.
    Jag är på ruvardag 5 och mår förträffligt, men hade som Du Ebi, en synnerligen deprimerad dag 2.
    Kram Lepra!

• mar

angående svullna bröst så fick jag det av progesteronet..

• Leva

Jag tog vagitorier, 3 om dagen. Men det beror på vilken klinik man går till. Vi har kontakt med CvL i Uppsala och de sa att jag skulle ta 3. Men Falun vet jag ordinerar bara 2 om dagen, så det beror på vart man går...
    Lycka till med ruvandet och hoppas att du får ruva i 9 månader!!!
    Kram

• Angla

Fruktansvärt svullna bröst, konstigt humör, lite illamående och känningar i mage och rygg vad som beor på proggesteronet elel rkroppen vet jag inte men gravid var jag inte någon av gångerna.

• Petra72

Tips:
    Kan man inte ta Progesteronet som supp? Alltså i rumpan.
    På det sättet så kladdar det ju inte lika mycket.
    Tror att det står på förpackningen att man kan göra så.

Tror inte att jag hade några symptom. Ömma bröst. Men det uppstod redan 4 dagar efter planteringen. Jag gick på CvL och fick ta 2 per dag. Jag tror inte att det är olika från klinik till klinik. Mer från kvinna till kvinna.

HEJA alla ni som håller på med detta nu!!!!! Ni förtjänar ALL peppning i världen! Och snart är det testardag!!! Den kommer snabbare än ni tror!

// Petra

• Angla

På KS så får alla ta lika många per dag där är dte inte skillnad på kvinna till kvinna just på proggisarna.
    Där sa även en Bm till mig att man helst inte ska ta dem rumpan mer än en gång per dag. Men det står faktiskt på förpackningen att man kan det om man vill...

• Helle76

Hej! Jag är på ruvardag 9 och fick svullen mage, illamående, ömma svullna bröst på ruvardag 3.

• Lot

Hej.

Själv har jag också enormt spända bröst. De har säkert ökat en bh-storlek. Mensvärk har jag också men som sagt om detta är biverkningar av prog. eller känningar av graviditet kan man ju bara spekulera i. Hoppas naturligtvis liksom du på graviditet... Det verkar som man kan ha dessa symtomen i båda fallen så kroppen kan man tydligen inte lyssna på.

Vad gäller om man ska ta prog. i rumpan eller inte så sa min läkare att det var fler biverkningar med det (med avföring och så...) så de rekomenderade inte det. Hon sa istället att om man inte hade möjlighet att ligga ner 20 minuter efteråt så kroppen hann ta upp det den behöver kunde man använda en liten tampong som sög upp det överflödiga kladdet.

Kram
    Lotta

• Java

Hej, är på ruvardag 10....men känner INGET!!! suck, inte ens ömma bröst. Alla pratar om diverse symtom, men jag får inte en enda signal från kroppen att något är på G!?!? Är jätte orolig!

Känner mig så ledsen, inga känninger eller biverkningar. Faan...det har säkert gått åt fanders allt i hop....

Kram och lycka till /java, testdag 8/6.

• Isis

Jag hade inga biverkningar av Progesteronet överhuvudtaget...

• Lepra

Java, Jag ringde till sjukhuset där de sa att det var jätte bra om man inte hade några biverkningar. (Har själv inga!) Men självklart vill man känna av det lite ialla fall.

• Java

skönt att höra!! hoppas att det är ett gott tecken! men jag är så oroligt, och kan inte låta bli att känna mig ledsen för att man inget vet och vill sååå gärna. /java

Svar på tråden Progestron? Vad får ni för biverkningar?